Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1694 ggr
Zofia89
0

Varmt eller kallt?

Hej! Nu har jag 2ggr sköljt håret med äcv efter tvätt men när jag googlar runt om äcv-skölj är det många som skriver att man ska blanda äcv med kallt vatten… Jag har använt varmt men började nu fundera om jag borde använda kallt? Vad har det egentligen för betydelse? Eller har det?

Birke
0

Kallt sluter hårstrået:)

Zofia89
0

ok tack :-) då får jag frysa som fan nästa gång då :-P

[Rhodugune]
0

Jag har också oftast äcv i min sista sköljning, brukar göra den i handfatet, så kan jag ha det så kallt det bara går utan att behöva blöta ned resten av kroppen i iskallt vatten. :)

Zofia89
0

ja i handfatet ska jag också fixa det senare men nu är jag nyopererad i ryggen så det är lite svårt att få huvudet i handfatet =P

[Rhodugune]
0

Å din stackare, kram!

Jag hoppas att du läker snabbt :)

Zofia89
0

ja det är helt okej redan fast det bara gått drygt 2 veckor =) Fast lite väl irriterad på gubben har jag varit då jag bara ligger hemma så blir man lite sur av sig =P Men tur är han väldigt förståelig =) Heter det så, förståelig? :D

[Rhodugune]
0

Jag gillade de ordet, så skit om det finns eller inte :P

Och jag förstår att det tär på dig, det låter inte kul.

Då är det bra att du tar hand om resten av dig lite extra, äcv är grymt bra för håret, det är underbart hur lent och lätt att reda ut det blir. 

Och kram! på dig igen, det låter som om du behöver lite en extra uppskattning nu. :D

Zofia89
0

hehe sant =P Och fanns inte ordet än så finns det nu =D haha

[Rhodugune]
0

Underbart!

Bra jobbat, det är inte alla som kan konsten att uppfinna ett sånt bra ord. :D

Zofia89
0

Hej igen! =)

Nu har jag 2ggr sköljt håret med kall äcv-skölj och håret känns strävare efter tvätten än det gjorde när jag sköljde med varmt =/

Som torrt känns det väl nästan lika, men kanske till och med lite strävare då oxå…

Har någon nån aning om vad detta beror på? Om kallt vatten ska va bättre borde det ju inte bli strävare av det =/

Chamy
0

Jag sköljer med ljummet vatten i min blandning. Det funkar utmärkt det också. Märker ingen som helst skillnad på mitt hår om det är kallt vatten istället. Så jag kör på den behagliga vägen. :)

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Zofia89
0

Åh skönt! Då kan jag pckså göra det :-P

Cazzos
0

Hur ser din blandning ut? Hur mycket har du av respektive ingredienser?

Jag kör på ½ dl äcv, och 5 (4,5 egentligen) dl kallt (inte iskallt, behagligt kallt) vatten i en Loka-flaska på 50 cl.

Eftersom att det inte rymmer 5 dl efter att jag haft i ½ dl äcv så brukar jag bara fylla på flaskan upp till toppen.

Jag får däremot lent och mjukt hår efter duschen när håret har torkat. 🙂

Zofia89
0

min blandning ser ut som din =) mitt hår funkar nog bättre med varmt vatten =)

Cazzos
1

#14 Skönt att det löste sig iaf! 🙂