passar jag i rak lugg?
Jag har altid, alltid nästan velat ha snedbena och trivs jättebra i det, men blir lite trött på när det inte händer något med håret. Jag provade att klippa en "sned raklugg" en gång, alltså en lugg som hänger över pannan men som är snett klippt. Men jag trivdes bättre i lång löst hängande snedlugg som man kan lägga bakom örat. Nu slog mig tanken att jag kanske skulle vilja våga prova en spikrak pannlugg. Men jag vet inte. Jag har jättejobbigt med när jag tycker att mitt ansikte ser runt ut, gillar inte att se tjock ut. :P Speciellt på kort blir det så ibland. Skulle en raklugg framhäva det jag vill "dölja" ? Sen kan jag ju inte låta bli att tänka på studenten… Vill jag verkligen klippa bort det ett halvår innan jag tar studenten och vill kunna göra värstingfrisyren? ;) Hur som helst, tror ni jagt skulle passa i det??
Mvh Ellenfyrkant

Vet inte hur detta program fungerar, men det kanske kan vara värt att prova
Du kommer först till en sida som förklarar det hela så det startas inte något program när du öppnar länken.
Tanken är att man ska kunna ladda in ett kort på sig själv och sedan så läger programet på den frisyr som du väljer
Jag kan absolut se dig i vanlig lugg. Men en nätt sådan, ingen tjock.
Jag tycker inte att du har så runt ansikte som du själv tycker att du har. Du har en bra haka, för att ha lugg skulle jag säga.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#0 Fint foto! 
Jag är ingen fan av rak lugg så jag skulle säga nej… oups, sårri 

Jag provade rak lugg en gång och det kliade och skavde, så jag led väldigt innan den växte ut igen…
Det beror på hur du vill framställa ditt ansikte. Jag tror att rak lugg skulle få det att se betydligt rundare ut, något jag personligen sällan strävar efter då jag har ett bredare ansikte. Men det är ju upp till var och en!
Jag har ett aningen avlångt ansikte och både tjock rak lugg och snedluggs-varianten du nämner hjälper mig att få ett mer "balanserat" ansikte. Men det är svårt att säga om man inte ser dig på riktigt xD . Men ta håret, böj och kolla läget! Men jag tror att en rak lugg kanske är att undvika, men prova att lägga fram håret! Sen växer det ju ut ;D
Färg kan också hjälpa till med det där, ljust hår "breddar" ansiktet medans mörk "länger" ansiktet, iallafall vad jag hört :)
Köp en löslugg och prova innan du bestämmer dig? :)
#6 lol

Vad jag kan se på bilden så ser det ut som att du har en smal panna,
(lättare att avgöra om du har en bild rakt framifrån.)
Men det är ett tips att gå efter, har du en panna som smalnar av så är inte raklugg något för dig.
Sen så stämmer såklart inte detta i 100% av fallen.
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.

Hihi hittade denna gamla tråd! :)
Provade lugg i somras och höstas under typ 5 månader men nu är jag tillbaka i min trivsamma snedlugg!
Trivdes som fisken i vattnet med raklugg, NÄR den var fixad! Plattad i mitt fall. Det var sååå tråkigt att gå upp och känna sig mer eller mindre ful, tills jag plattade håret. Med min snedlugg kan jag ha ofixat hår och det ser helt vardags-okej ut!
Postar såklart en bild :D
Mvh Ellenfyrkant