Färga rött??
Hej! Jag har funderat väldigt väldigt länge på att färga rött. Jag är ljusbrunett, lockig och har för tillfället blonda slingor. Problemet är att jag inte vill bleka. Kan man hitta någon bra röd hårfärg på t.ex Ica och sen tona med t.ex Directions över? Blir det illrött då? Vill ha Rihanna rött.
Såhär ser mitt hår ut nu. (Brunt med sidecut) Det var den enda bilden jag hade.
De beror lite mer på hurdan röd exakt du menar?
Menar du en röd som denna? http://www.posh24.se/photo/317225/rihanna_rod_flata_militarjacka
Isåfall så bör du bleka innan. Håret kan ju inte bli ljusare än det du har nu av att du färgar det eller så. Så vill du har mer illrött så måste du bleka.
När du ska välja vilken röd färg du ska färga med så välj en grad ljusare än vad du vill ha för det blir ju oftast lite mörkare i håret sen iaf 🙂
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#1 Ja precis sån röd! Finns det inget annat sätt än att bleka? För mina lockar blir extremslitna och "slätas ut" :/
#2 Om du inte vill bleka hela håret så kanske du kan bleka några slingor? :) Annars så får du nog helt eneklt försöka köpa en så ljus röd som möjligt och färga med den. Går ju aldrig riktigt säga vad man kommer få för resultat innan man testat :)
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#3 Jag har lite blonda slingor nu och ska göra fler till helgen! Sen får jag väl fortsätta så och kanske bli redhead till hösten! :)