Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 7582 ggr
wannabemine
0

behöver hjälp! slitet men måste färga!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej! i höstas så tänkte jag att jag skulle slinga mitt hår lite blondare, är så trött på att ha mellanbrunt och jämt mörkt hår. Min kompis som går frisör skulle slinga mitt på skolan, men det gick inte. det var för slitet och det enda som gick att göra var att tona det eftersom att de var så slitet. fatta vad pinsamt..? sedan dess har jag varit jätte rädd om mitt hår, bara plattat och lockat det på helgen, använder alltid Balsam och hårinpackning, har klippt mig två gånger med. Och nu är jag här ungefär ett halvår efter jag inte fick slinga det. Tror ni att jag skulle kunna få det nu? Men att göra det själv hemma? Jag vågar ju inte liksom gå dit och skämma ut mig igen :P

är mörkbrun och vill få det mörkblondt/ask/ljusbrunt, bara det blir ljusare för jag är så trött på mitt mörka hår. 
Men jag vill ju inte slita på det för mycket nu. och har inte råd att gå till frisören då jag precis köpt en present till min pojkvän för 2000..
så, något billigt som inte sliter för mycket på håret som man kan göra hemma? 
kram! <3 

detta är en bild på när jag hade ask/ljusbrunt/gult för ca 2 år sedan. så vill jag ha det nu! hoppas att ni kan hjälpa mig! kram <3

-Idaoh-
0

Tycker det är konstigt att det inte gick att slinga då jag hade världens slitnaste tuggummi hår förut och de gick fortfarande att slinga/färga 😃 Kan de vara så att hon inte ville slinga för att du hade så slitet hår ?

All blondering sliter på håret , så det kommer du nog inte undan ..
Finns en sjö av märken att köpa på affären , och man kan inte förvänta sig samma resultat som någon annan då vi har lite olika kulörer på håret , jag har mörkbrunt hår egentligen men är nu beach blonde (#613 på raunzels löshår) och jag färgar med
http://www.kicks.se/loreal-paris/har/harfarg-c283/sublime-mousse-niva-3-p14171
fast i blont dåra , och jag är jätte nöjd med produkten .. Den är helt klart värd varenda krona 🙂
Finns även Jane Helen Mood för en billig peng på öb/mataffär för ca 40-50 kr och den finns i antingen helblondering eller slingor och vet många som är nöjd med även denna :) Körde denna när jag var platina blond som fjortis 😃 De gick ju åt några flaskor för att få det platina så därför gick ja på den billigaste blonderingen ..

Ett tips är att låta håret vila 1 vecka efteråt ifrån plattning/lockning och sätta i vårdande produkter/hårinpackning . 🙂

Om du känner att du vill färga hemma är det bara att göra det :) Känner du att de blir för slitet i topparna kan du ju alltid gå och klippa topparna efteråt .. 😉

wannabemine
0

#1 ja det var ju för slitet, därför hon inte ville slinga det 😢 hade ju varit perfekt att göra det där på salong annars…
jag måste alltså blondera det? eller slinga det? vad blir bäst? vill ju inte att håret ska gå av "/
tack kram :)

-Idaoh-
0

Tycker slingning blir bättre resultat då det inte blir så enfärgat , håret ser mer levande ut :) och efter några slingningar kommer de mesta av håret vara blont :) Fast i härliga nyanser att det inte ser tokigt ut :)

Vid slingning slipper du också den kliande känslan i hårbotten ! Vilket är ett stort plus :)

Själv är ja för lat för att dra ut allt hår ur "hatten" att ja helfärgar eller bara färgar utväxten 😃 Be din mamma/kompis dra ut hår åt dig så går det snabbare :)

Du måste inte blondera :) Det är helt upp till dig !

wannabemine
0

men blir inte håret typ gult och fult om man slingar det? :P vad tycker du är bäst? mood? :)

wannabemine
0

för jag har ju verkligen mörkbrunt/mellanbrunt hår :)

-Idaoh-
0

Jag har mörkt hår och jag blir lite halv gul med mood , men jag är så otålig att ja tar ur för tidigt , kör man på slingor så syns inte de gula lika väl .
Sätt i färgen och sen när verkningstiden gått blöt en slinga och kontrollera färgen , tänk på att blött hår som är blonderat alltid ser gult ut , du kan alltid ta toa papper och torka slingan så kanske du ser färgen bättre , är de för gult fortfarande så sätter du på färg på slingan igen och låter det verka lite till . Vi som är mörk brunhåriga måste ha i liiite längre än vad de står på förpackningen ..  🙂

Elsa
0

Sen finns det speciella för dom som är riiiiktigt mörkhåriga också, depend har en bra som jag använde mig av då jag skulle bli blond :) funkade riktigt bra och jag blev inte så gul som jag blev av vissa andra.

Ett tips, börja inte med silverschampo förrän du verkligen behöver, det biter inte på orange hår, det finns schampon som gör det och som jag provat, men det lönar sig inte. Det händer inte mycket utan sliter bara onödigt mycket, bättre att vänta lite och slinga igen :)

zuperzero
0

Jag tycker att moods slingning är allra bäst, men den innehåller väldigt lite färg! Så man kan behöva komplettera med en ultrablond hårfärg från mood. Ta annars schwartzkopfs om du vill ha ett paket med mera blekning. Ta den starkaste, annars kommer du ändå bara vilja göra om det!

Ditt hår är säkert inte i toppskick nu heller, men eftersom att du har klippt det två gånger så bör det vara betydligt bättre iallafall. Du kan ju prova att slinga det, känn lite på det under tiden du har blekningen i, så att det inte börjar bli skört och gå av. Skölj isåfall ur genast!!! Helblekning rekommenderar jag inte, så det oftast blir gult och man måste göra om det - sliter otroligt mycket! Slingar man däremot så sliter det ju bara på det håret som slingas, och dessutom så gör det inget om håret blir lite gult, det brukar vara snyggt ändå! 😉