Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 885 ggr
IdaKw
0

Kaos hår, need råd!(rött hår)

Jo, jag ar rött hår. Eller det ska vara rött men det är urtvättat så är en blandning av råttfärgad 3 cm utväxt, knallrött någon cm, någn kopparfärgad sen brunaktigt. Jag hade mörkbrunt innan jag färgade rött (jag har haft rött i flera år, men tröttnar alltid och färgar mörkbrunt) Och då blev det ojämn färg, knallröd hårbotten och röd/brun/mörkare knallröd i längderna. Och då köpte jag en toning så det skulle bli jämnare (kommer inte ihåg vilken.. tror det var någon "young color 7.60 eller liknande). Och detblev ju faktiskt bra.

Men nu åter till problemet, mitt hår är kaos, slitet och med 3-4 olika Färger. Jag har inte råd att fixa hos frisör så tänkte fixa en lösning hemma, men vet inte hur då det känns som att det är stor risk att det blir ojämnt eftersom det redan är så ojämnt!

Men har börjat med Balsammetoden, men det funkar inte med rött hår för mig, men tänkte någon månad så det repar sig lite. 

Men om någon har något tips på hur/vad jag kan göra så vore det megasnällt! Jag har ingen möjlighet att ta kort på kaoset just nu, kanske senare :).

Miyako-chan
0

Jag är absolut inget proffs, men använder du platt tång, lock tång, hårfön osv?

IdaKw
0

Nope, ibland hårfön om man ska ut i kylan (vill inte att håret blir is och det tar år att torka) Men då har jag oftast kallaste luften :), använder inga hårprodukter heller som hårspray och liknande.

Miyako-chan
0

Aha, jag tänkte på att det inte var bra för håret med mycke värme osv. Men det är ju bra, men jag är somsagt inget proffs, så mer om hår vet jag nästan inte. Du kan ju kanske rådfråga en frisör iallafall?

IdaKw
0

Jag har frågat, men dom sa mest att jag skulle fixa hos en frisör då mitt hår var så ojämnt i färgen. Men har inte alls råd..

[sakring2]
0

Om du har långt hår så har du olika färge beroende på hur gammalt hårte är och var på huvudet det sitter. Sen kan du också ha olika färgeri ditt hår, det finns faktikst folk som har det. Vore jag i dit sätälle så skulle jag ng klippa så mycket som möjligt och låta håret vilafrån färgningar ett tag.

IdaKw
0

Jag har till en bit nedanför axlarna. Jag gissar att det är så, att det är mer slitet osv. Det går ju att ha olika Färger ja, men det är inte så snyggt när det är så synligt. Jag tänkte också något sånt, att vila. Men skäms ju sönder för mitt hår.