Sprött hår
Hej!
Jag skulle vilja ha tips på hur jag får ordning på mitt spröda hår.
**MVH Cerrolyn
Med sprött menar du torrt, kluvet, frissigt?
Om du inte klippt dig, gör det! Byt hårprodukter också men inte för ofta. Om jag var du skulle jag satsat på garnier respons avocadooil&sheabutter serien. Torrt hår behöver fukt, gör inpackningar, gärna med oljor av olika slag. Borsta aldrig håret, red ut det med en bredtandad kam. Använd gärna någon slags Olja som leave-in efter duschen, kokosolja, mandelolja, jojobaolja är några jag gillar att använda. Gillar man inte oljor så kan man använda sig av aloe vera gel lr vara lite påhittig.
Något som är bra att veta när man har frissigt hår är ifall håret tål proteiner, har du proteiner i de produkter du har nu så kan du testa med att utesluta proteiner, har dom inga så kan du testa hårprodukter med proteiner, det kan bli skillnad direkt! =)
~mikkan
Tack, frissigt hår vet jag inte vad det är, så det kan jag inte svara på. Men det är tort och sprött/skört.
Ska testa det du har rekomenderat. Men hur gör man med dessa oljor?
**MVH Cerrolyn
Frissigt är nog detsamma som skört 😉 burrigt, skadat…
Oljor kan man ju använda som inpackning, typ dränka håret i olivolja, på med en påse för att slippa spill och hålla värme. På med handduk på huvudet också. Min personliga favorit är just nu kokosolja till inpackning. Eller en mix av alltihop.
Som leave-in är det bara att ta några droppar Olja, absolut inte för mycket för då ser det bara flottigt ut, värm upp det i handen och dra det genom längderna i blött hår, helst bara nedanför öronen annars suger hårbotten åt sig oljan och då ser det ut som man smält smör där 😃
~mikkan
Tack, ska testa. 😃
**MVH Cerrolyn
Om Du klär i kort hår,klipp det.Bara det, gör det mindre besvärligt."Arbeta inte för mycket med håret,dvs.permanent,föning,täta färgningar mm.håll en enkel frisyr.Använd gärna schampoo,för hår med Dina problem,ex.L´Oreal.Är mycket milda o närande,dessutom billiga.Själv har jag "superkort"hår.tvättar med ovanstående schampoo,enklick vax för luggen.Klart!!!Har Du tunnt hår?Då funkar alltid en kort frisyr bäst.Lycka till!
Jag håller inte på med föning, lockning färgning utan bara tonas varannan månad. Håret brukar faktiskt även bli lite bättre efter det…
Så långt hår har jag inte. Men tack för tipsen. 😃
**MVH Cerrolyn
Mitt hår är också frissigt och slitet och jag har börjat använda Gliss oil repair och det funkar superbra på mitt hår, kanske kan vara nått för dig med! :)
Ska köpa på torsdag när jag handlar om det finns på MAXI…
**MVH Cerrolyn
Hade i inpackning igår i ca 1 timme och håret känns redan bättre. 😃
**MVH Cerrolyn