Tona blonderat hår till rött?
Fick en dum idé att bli blond från mitt mörkbruna hår och började avfärga och blondera hemma och det är nu kaos!! Slitet som tusan! Gumma hår på vissa ställen (ska klippa mig). Färgen är hemsk just nu och vill inte gå runt såhär :/ vitt närmast hårbotten sen gul/orange i längderna! Har nu skaffat modet att våga bli rödhårig och vill tona håret med loreal casting 664! Dock avråder folk mig då dom tror det kommer bli olika nyanser? Tips hur jag ska gå tillväga? Lägger upp en bild hur håret ser ut nu (dålig bild men får duga)
Du får helt enkelt prova och se hur det blir. Jag tror det kommer bli lite skiftningar eftersom det är så mycket ljusare upptill än nertill och färgen kommer lysa mer däruppe. Jag vill också bara påpeka att om du sedan vill bli blond igen så kommer det bli ännu svårare nu när du tänker lägga på röda pigment :)
Okej tack för tipsen :) tror jag testar idag, återstår att se hur resultatet blir :) frågan är dock också, färga eller tona? Nejdå, blond kommer jag inte vilja bli på ett tag :)
Det borde gå bra att få de till rött! :)
Har du testat än? Vill se resultatet isåfall ju 😃
Har själv rött hår och de är naaaaaaaaaaaajs! Färgen går ur fort bara 😭
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#3 japp jag har färgat det rött nu :D vart dock ganska matt och trist i längderna så jag ska slänga i en toning om några dagar och sen klippa mig :) tar ett kort då :D Ångrar verkligen inte att jag färgade rött, sjukt snyggt :D