Blondera detta? *bild*
Jag är mörk blond naturligt. Men har färgat det mörkt dem senaste åren. Sen när jag var gravid ville jag bli ljusare. Försökte hemma men det tog inte och det blev lite bättre gos frisör men slutade med att jag färga över mörkbrunt med lite guld i. Jag har förgat tidigare som gravid och mitt hår har aldrig reagerat innan.. Har låtit det vara eller bara färgat utväxten nu ett år. Och haft mkt inpacknkngar och Olja. Så det är fint o mjukt. Nu skulle jag vilja bli ljusare i topparna, typ halva håret. Borde jag avfärga eller kan jag sätta i blekning direkt och använda inpacknkng o silverschampoo? Alla tips mottages!
Det har ljusnat av väldigt. Tog när solen stod på lite med. Men det har blivit ganska orange.. :(
Du får räkna med att du kommer bli gul om du blonderar !
Har man röda toner i håret är det ett H-lvete att få till blont ..
Avfärga så mycket det går innan ! Men då du ska ha halva håret är det nog kanske bäst att bara köra i en blondering direkt ? Bara att testa sig fram ;)
Lycka till :)
Tack! Ja känns som prova med blondering direkt. Köra en vila en vecka köra igen 😬 köra inpacknkngar mellan
Tips på bra blonderingar?? Någon som provat feria loreal?
Jag skulle helt klart slinga. Har själv blekt och färgat mycket fram och tillbaka och det är alltid med slingblekning det blir bäst, eeller ja det är bara då det blir bra. Visst är det lite pilligt men det är helt klart lätt värt det! Du sparar på både tårar och pengarna. Fråga om en kompis kan hjälpa dig med hättan så blir det lättare. Blir det ändå gul/röd- aktigt så kan du testa att späda ut en askblond färg och tvätta in i ret och ha i i nån minut så brukar det hjälpa :)
Och ja jusst det, jag brukar alltid använda Jane Helen mood, både slingblekningen ochakblonda :)
Jag skulle rekommendera ett blonderingsmedel med lite silver toner i just för att inte få det jätte gula håret :)
Själv brukar jag köra på loreal paris sublime mousse , vilken ton är jag osäker på .. Men jag har egentligen någonstans mellan brunt och mörkbrunt och jag får alltid perfekt nyans med #613 i löshår , vilket är beach blonde :)
Testade Jane helen mood förut , tyckte den var jättebra men tyckte jag vart så gul av den , men ett plus är att den är billig 😃
Ja silver blond är superbra, finns en i Jane Helen med. Har själv aldrig haft problem med att bli gul av Jane h sling fastän jag gått från mörk rödbrun. Men det är klart, alla hår är olika :)
Jag vet faktiskt inte varför jag blir gul .. 😃 Kanske var för ivrig och tagit av för tidigt ? Jag färgar inte med slingmedel då jag tycker det är mindre gegga i förpackningen , vill ha backup färg ifall det ser hemskt ut ;)
Med helblondering blir/blev jag också röd/gul. Det är bara med slingblek det har blivit bra. Tror det är dels för att det är starkare och dels för att det blandar ut sig med det andra håret, fast jag har ingen aning egentligen. Bara att det funkar på mitt hår.
Fint :)
Blev riktigt bra ju ! :)