Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 4854 ggr
Alenzi
2

Långt hår - klippa frisyr?

Som det står i rubriken.. Vad kan man göra med långt, tjockt och vågigt hår? Just nu är det jämnlångt, har en frisörstid på tisdag och det hade varit roligt att få lite frisyr av det hela.. Är dock totalt håranalfabet, så - hjälp mig med tips, snälla XD

123fyra
0

Klipp upp !

Alenzi
0

#1 Jag fick en näsbränna av frisören förra gången jag föreslog det! Tacky och fult, sa han, så jag tänkte att jag i vanlig ordning var omdömeslös :P Gör ett nytt försök imorgon (annan frisör), kanske vi förstår varandra bättre..

[Rhodugune]
0

En tanke bara om att klippa upp håret, gillar du att ha ditt hår uppsatt så kommer du inte längre få till det utan att de kortare längerna spretar ut här och där, har stött på många besvikna som önskar att de tänkt på det innan… så jag ville bara att du skulle veta de, för säkerhets skull om du inte redan har tänkt på det. 🙂

Jag tycker personligen att det låter som om du redan har ett väldigt vackert hår, långt, tjockt och vågigt. ❤️

Alenzi
0

Vet ni vad, jag fick sån hårångest att jag avbokade o.o Får fundera ett tag till. Tack för varningen, #3, det tänkte jag faktiskt inte på, jag är ju väldigt förtjust i min fläta ändå :-/

[helenal]
0

3# jag är en av dom. Kan inte ha tofs längre utan att något av håren spretar åt alla håll:/

Moctezuma
0

Jag klippte också upp håret och ångrade mig lite i efterhand! Jag har ändå kommit fram till att det kanske var bra med tanke på att en hel del risiga toppar på så sätt åkte av, men min fläta är mycket spretigare nu och vissa uppsättningar ser helt enkelt inte bra ut längre :/ Men, som alla frisörer säger, håret växer ut igen :P

123fyra
0

Har aldrig ångrat mej! Haft uppklippt i flera år ! Gillar de verkligen.. men de är ju olika.

angiegirl
0

Jag är en riktig "skomakar-unge" Min mormor är frisör ( och min syster nu för tiden) ändå klipper jag håret själv, och då blir det alltid uppklippt.. ;)

Angelica Wärngren

May the force be with you

TezzD
2

Ge mig din mail så kan jag skicka en bild på en frisyr som jag gjorde på en kund, hon har väääldigt mkt tjock vågigt/lockigt och långt hår.. 
Om du vill ha en idé ;)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Alenzi
1

#9 Oh så snällt, jättegärna!

Bananbullar
0

Har också tjockt, långt hår som är uppklippt. Jag anser att det inte ser lika "tungt ut" samt att det ger en lite mer "frisyr". 
Och ja, ska man sätta upp håret så kan det vara så att viss hår spretar ut, men allting går att lösa!

[Taxie]
0

Har inte haft något problem med att sätta upp håret under dessa 6 åren med uppklippt :o