FÖRSTÖR MITT HÅR!!!
Bomba mig med tips om hur man bäst förstör sitt hår!
Det är så att jag har en hårkvalité som en gud! Det är tjockt och mycket, och de är svårt att få de risigt.
Varför vill jag detta? Jo det är dreadlocks på gång!
Jag har nu rött hår och tänker inte bleka det. När jag duschar använder jag bara schampoo, inget balam. Jag fönar det ganska ofta. (Äger dock ingen plattång)
Jag gjorde 6 dreads i bakhuvudet som jag hade i ca 3 veckor, sedan kammade jag ur dem = håret va mjukt och fint. Attans!
Så förutom blekning, uteslutning av Balsam och mycket hårfön:
Vad kan jag göra mer? Tvål har jag hört kan vara bättre att risa till håret med än schampoo… Erfarenhet?
Tack tack :D
Den man bäddar med får ligga.
Tupera, borsta, ha håret utsläppt eller ha tofsar med en metallbit, uttorkande schampon. Försök att minska på användningen av hårfönen, det drar mycket energi. :)
Tupera det flera gånger om. Det sliter nog ganska mycket!
Du kan säkert använda billig hårspray också. Använd billiga saker som folk säger sliter på håret. Haha!
Lycka till ;)
#1: Ja så mycket hårfön har de väll inte blivit… För lat ;)
#2 Ja de är bra :D Ica Basic hårspray, finns det? :)
Nja, det tror jag faktiskt inte. Finns säkert något billigt skit på LIDL ska du se 😂
Hårspray är väldigt uttorkande i sig så det ger dig en knuff på vägen ;)
#6 Haha så vackert!
Grönsåpa! Får hår som en risbuske efter det :D
#7 Tack tack :) #8 Åh det var en bra idé! Det torkar ju ut som bara den! Varför tänkte jag inte på de, funkar ju på hästarnas mugg :)
Varför inte prova ett starkt diskmedel, typ YES, eller köra med maskindiskmedel direkt. Håret lär ramla av från skallen direkt med det sistnämda 😃
Får man fråga varför du vill misshandla ditt hår?
#10 Hon vill nog inte att håret ska falla av ^^ Hon vill bara att det ska bli slitet så att hennes dreads ska bli lättare att göra och hålla.
#11 Aha, då förstår jag. Fast jag ryser vid tanken att misshandla sitt hår så där. Risken är ju att håret bryts av och hur snyggt är det????
Jag skulle nog testa saltvatten eller nån hudkräm. Hudkräm gör i alla fall mitt hår strävt och tovigt. Tänk på hur håret blir när det kommit vattenfast solskyddkräm i det och badat i saltvatten. Gaaaaahhhh
#12 Vill inte ens tänka på det! :O
Citron kanske skulle funka? Ättika? Bikarbonat?
Om man tänker naturligt då.
Fnissar lite över att denna tråd ligger på "Hårvård" 🤪
#14 Var tycker du att den ska vara? Hårprojekt? ;)
Ja kanske det. Eller skapa en ny flik under epitetet "Vanvård" 😂
Oj jag spårar ur nu. Jag har hållt på i två månader nu med att vårda mitt hår efter all konstens regler och fortfarande ser det då och då ut som en risbuske. Den här tråden blev rolig för mig. Kanske skulle satsa på dreads istället för att gå emot naturen.
Bad hairday
#16 Haha! Jag skrattade alldeles för mycket åt det där 😂
Det är vågigt och ibland lite lockigt. Har inte haft lockigt hår så många år, fick det efter förra graviditeten. Är gravid just nuockså och mitt hår skämtar aprillo med mig.
OCH hör och häpna, det är BM jag håller på med.
Nej faktiskt inte bedhair, hade det uppsatt och tog ner det, men hade haft i hudkräm i min torra hårbotten som spritt sig ut i håret, helt emot BM-principen jag vet.
#19 Oh, I see! Har du en skandinavisk hårtyp? Ditt hår ser grovt ut på bilden dock!
Ja jag vet, det ser grovt ut, men stråna är tunna och babymjuka. Däremot så är det jättetjockt, massor med strån.
Vilken trevlig liten tillställning detta har blivit :D Jag kan förklara varför jag la det under fliken "hårvård". Här vet de flesta vad som är bra för håret och vad som sliter på det :) Men kan meddela att det räckte med att skippa Balsam i några tvättar och sedan tuppera och borsta ut innan jag började dreadandet ;) Är nästan klar nu för övrigt! Har ca 4-5 kvar :)
Får vi se en bild? 🙂
Ja absolut! Men först ska de sista bli klara. Dem ser väldigt kul ut, och sambon som hade dreadlocks i över 5 år tycker dem är söta eftersom dem är super korta!