Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1183 ggr
Snörpudel
0

Dessa eviga tovor

Hur många timmar i veckan lägger ni andra med långt hår på tovutredning? Redskap? Metoder för att hålla dom borta?

Jag har tunt spikrakt hår, går ner en bit över rumpan. Använt BM i drygt två års tid, färgat håret med Manic Panic ett par gånger. Använder aldrig stylingprodukter eller Locktång. Snoddar utan metall. Tvättar håret 1-3 gånger i veckan, gör inpackning med olivolja eller Garniers färdiga lite nu och då. Har håret i fläta eller knut till vardags, nästan aldrig utsläppt. Och lägger säkert fem timmar i veckan på att reda ut det - fast helt tovfritt kan jag bara minnas att det varit en gång det senaste året.

Jag har pudlar i full utställningspäls och där är pälsvården inget problem, friska långa och tovfria pälsar. Skulle jag gå till en frisör och säga "klipp det som är slitet" så hade jag kommit ut med en väldigt kort page. Tovorna reder jag ut med fingrarna på samma sätt som en pudelpäls, men reder jag ut vänster sida helt så har det hunnit tova igen innan högersidan är klar. Har också en underbar pudelborste för att kontrollera var tovorna sitter.

Har diverse vitaminbrister som jag inte orkar göra något åt, men det borde ju bara påverka det nya håret som växer ut, inte det som hänger en halvmeter ner? Kan det verkligen påverka så förbaskat mycket? Själv tvivlar jag på det, men kan jag plötsligt få tovfritt hår av att käka lite piller så är det ju alltid trevligt.

Så, antal timmar för tovutredning för er andra med långt hår? Bara jag som börjat tröttna på att pilla kanske, alltid skönt att ha något att jämföra med.

Chamy
0

Jag har en tangle teezer, så inga timmar, kanske 10 min om man lägger ihop en hel veckas borstning. Jag har nästan aldrig utsläppt hår, så det bildas inga tovor från början heller.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

missemel
0

håller mig borta från tjocka halsdukar så borstar bara igenom det snabbt på kväll/morgon. Sprayar med balsamspray på kvällen efter dagens slit ;)

Cordata
0

#2 vad är balsamspray? :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!