Sidecut, låta växa ut?
Nu är det så att jag har långt hår, ner till bh-bandet på ryggen ungefär. Lockigt -korkskruvar (plattat på bilden)
Jag klippte sidecut i sommras (?) ca 3cm in i håret, ungefär till örat. Det är redan ca 3centimeter. Nu vill jag låta det växa ut, tror jag. Går det göra på något sätt så att det blir snyggt, har du några tips?
ursäkta bilden, det var den bästa jag kunde hitta… :P
Kanske sätta upp, håret som du ska spara ut, åt sidan med hårnålar? Eller kanske sätta i löshårsclips när det har blivit tillräckligt långt.
Annars kan du ju byta bena och kamma det andra håret över :)
Jag klipper jämt sidecut till sommaren och ångrar mig alltid igen på höstkanten haha :P
Men som ovan sa, byt sida på benan och försök kamma över det. Det gör jag alltid :)
Jag klippte av mitt hår nu för ungefär en månad sedan så nu har jag samma längd på hela håret. Men mitt hår växer vääldigt snabbt.
Sen kan du ju köpa clip-on löshår om det inte täcker som du vill :)

Har samma frisyr som dig. Fick den knäppa idén att först bara fläta eller sätta upp det korta håret i en hårnål å sedan klippa andra sidan i ungefär samma längd när det går nedanför örat :) Kan vara en tanke? :)
#3 fattar inte vad du menar? Att klippa andra sidan också???

aa :)
Jag skulle nog om möjligt ändra på benan så att sidecuten täcks över och så får det helt enkelt växa ut ifred!
Sen kan du ju alltid sätta i löshår om några månader 🙂
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor