Håravfärgning
Hej! Jag är inte särkilt haj alls på det här med hårfärgning. Jag tonade mitt hår runt nyår till lite röd/brun från brunt. Det röda har mattats av lite nu men utväxten får mig att känna mig risig, den syns! Vill inte tona eller färga om det. Vill ha min naturliga färg igen till sommarn då den blir extra solblekt och fin. Kan man köpa håravfärgning trots att det bara är toning? Har ingen aning om hur det funkar då jag bara hört ordet och utgår ifrån att det ska ta bort färgad färg :) Eller bleker det hela mitt hår? Någon som vet? :)
En riktig avfärgning slår sönder färgmolekylerna på hårstråt och tar endast bort färgen medan hårstråt behåller sin struktur och därför inte slits (klippte mig hos en färgtekniker sist). Det funkar inte på blekning. Du borde gå till en kunnig frisör för att göra det så du inte köper något billigt plagiat som inte fungerar på rätt sätt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 Ungefär hur mycket kostar det? Vill verkligen få ur min svarta toning.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Det har jag ingen aning om men det blir förstås dyrare ju fler ggr avfärgningen måste göras om det inte tar ordentligt första gången. Jag skulle tippa på 1000-1500:-, men vet som sagt inte.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 Okej, tack för snabbt svar!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Ojojoj, avfärgning (ja även hos frisören) sliter helt klart utifrån mina erfarenheter!
Om man har svart hår och avfärgar 1 gång så blir det en mörkorange färg! 🙂
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor