Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 5966 ggr
[Xenomorphine]
0

Silvershampoo till lila hår?

Hej! Jag har nyligen gått från färgen Apricot (Directions) till lila. jag använde silvershampoo i det för att få bort mycket av det gula innan jag färgade det lila. Jag trodde att jag fått bort nästan allt av det gula/orangea men nu när det lila börjar tonas ur ser jag vissa fläckar som är lite rödaktigt lila. Alltså det orangea lyser igenom lite.

Tror ni jag kan använda silvershampoo i mitt lila hår för att få bort det orangea som är kvar?
Det känns som om det inte kan göra någon skada på det lila eftersom det är lila toner i silvershampoo?

Har ni några andra tips?

Jag använder Matrix silvershampoo.

Tack på förhand! 

IzaEleonora
0

När jag hade håret pastell lila så använde jag silvershampo hela tiden och sov ibland i silver inpackning :) gjorde absolut ingen skada för mig :)

[Xenomorphine]
1

Jag testade nyss och som du säger, det gjorde absolut ingen skada :) Det tillförde faktiskt mer lila färg. Jag kommer definitivt fortsätta använda silvershampoo yill mitt lila hår :)

TezzD
0

Ja! Kör på So Silver 

och testa gärna att köpa ett skum från Goldwell (Eller Wella om man vill det) som heter 10v.
Den kostar ca 99 kr på salong och du kan använda den flera ggr. Det är en skumtoning som tar bort gula pigment och tillför en mer "silver/lila" nyans.
Det använder vi frisörer när vi gjort blekningar som skimrar lite i gult :)

Lycka till!

Kram Tezz

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Xenomorphine]
0

Dock märkte jag igår när jag hade i det längre att det tog bort jättemycket lila, med Matrix silver shampoo :(  Jag fick färga håret då det tog bort nästan all färg.

Men So Silver, ungefär hur mycket går den på och är det ett shampoo?
Är lite skeptisk nu till silvershampoo eftersom resultatet blev rent ut sagt kasst :/  Men det är klart, det är ju inte menat för lila hår.

TezzD
0

nej alltså So Silver ÄR silver shampot från Matrix… den kostar ju 200 spänn.
Billigare att köpa skumtoningen för 99 om du tyckte att Matrix tog bort färgen, Silvershampot må vara Lila, men det är lite lila pigment i den, men man får inte glömma att det trots allt är ett shampo .. som tvättar rent :) för det kan jag garantera att toning nummer 10 V INTE gör, möjligtvis att den gör det mer intensivt bara :)

HjärtaRosalee

TezzD
0

Skumtoningen lägger du dessutom i det fuktiga nytvättade håret :) Smidigt som bara den :)

värt att testa tkr jag :)

HjärtaRosalee

[Xenomorphine]
1

Ahaa okej, jag har inte läst så noga om vad den heter haha :)

Ja det är ju ett shampoo som du säger, jag trodde bara inte att det skulle ta bort SÅ mycket som det gjorde :P

Jag ska testa toningen och se hur den fungerar :)

Tack för tipsen :)

TezzD
0

Gör så :) Varsågod o lycka till :)

HjärtaRosalee