Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1451 ggr
[Eining]
0

Rött hår till blont och blått?

Hej!

För någon månad sedan slängde jag i en mörkröd färg (garniers nutri color fire red) i mitt då bruna hår. Innan dess var det ett år sedan jag hade varit hos frisören och tonat det mörkbrunt, så färgen var ju rejält urtvättad. Samma sak har det varit tidigare år, jag har färgat det en gång om året och inte mer (mitt hår slutar nedanför skulderbladen så topparna är ju ett par år gamla). Håller nu på och använder Revlons röda färgbomb som inpackning var tredje tvätt för att hålla det röda fräscht. Trivs jättebra med rött men fick en idé för ett par dagar sedan att det hade varit häftigt att bli blond igen och ha blått underhår… Förstår ju att det är blekning som gäller, men jag är inte alls hemma på det området eftersom jag aldrig blekt mitt hår. Hade tänkt göra det hos frisör, men undrar om det är möjligt att få till en "ren" blond färg, eller får jag räkna med att bli rödblond eller liknande?

HUMAN0ID
0

Jag kan inte riktigt svara på om du kan bli så blond du önskar då jag själv inte vet. Men jag tycker att du bör avfärga det först. Jag blekte mitt från rött nyss och det var väldigt svårt att få det röda att försvinna bara med blekning.

TezzD
0

Du KAN bli blond, men måste dessutom veta att det kommer att ta TID.

Röda pigment sitter som bomben, och du får göra många avfärgningar och eventuellt hjälpa till med lite toningar emellan med andra pigment i.

Lycka till!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.