Går toning ur?
Är lite sugen på att tona mitt hår aningens mörkare i en brun/röd nyans. Har googlat runt lite och hittat att det är väldans delade meningar om toning faktist går ur helt eller inte. Är mörkblond/ljusbrun, och vill at färgen ska gå ur helt hyffsat fort (vill alltså inte gärna vänta ett halvår).
Går toning ur helt eller ej?
Vet ni något bra märke som går ur?
Kan förövrigt säga att jag rätt just börjat med Balsammetoden, så den ska ju helst vara godkänd.
Tack,tack :)
Det finns två typer av toning
toning(lite svårare att hitta nu dock har jag märkt) som går ut efter någrra tvättar och intensivtoning som tar lite längre tid att gå ur (tror det står upp till 8 veckor)
JAg har nog upplevt att det alldeles upp till vilken typ av hår man har.
jag har så tunt glansingt hår att till och med färgen lossnar som på en toning medans en kompis kör på intensiv toning och det känns som hon aldrig behöver färga om 

Hälsa gärna på mig på Facebook.
Har tonat håret tre gånger (intensivtoning). De första två gångerna var på den tiden då jag aldrig färgat håret, mitt hår var alltså helt naturligt då. (Min naturliga hårfärg är ljusbrunt). Och jag tonade mörkbrunt de första två gångerna, och toningen gick ur varje gång, efter ca 2 månader tror jag. Efter det hade jag min naturliga hårfärg igen.
Nu tonade jag brunt för nån månad sen, efter att frisören avfärgat mitt hår. Och den har då hållit än så länge, bara blekts lite. 
För mig går det aldrig ur helt 
Har provat både intensivtoning och den "lättare" toningen.
En del av nyansen sitter helt enkelt kvar (i mitt hår) och försvinner inte förens jag tonar över det igen 
Tar och ställer en fråga här, jag med. Kändes som rätt tråd…
Jag har kort blont hår (vilken sorts blont har jag ingen aning om, men ganska ljust i alla fall!) och är sugen på att testa att tona håret till någon ganska ljus brun/brunröd nyans. Men funderar på om håret kommer att få någon riktigt obehaglig färgton när det går ur, eller om det är vanligare att det går ur helt, och man återfår sin vanliga hårfärg?
Dessutom, kan man testa att tona någon "osynlig" slinga först, innan man tar hela håret, eller måste man använda upp allt på en gång? Jag har verkligen inte någon aning om sådant alls… 
Intensivtoning sitter permanent på mig. Vill man vara på den säkra sidan så är nog det som sagt bäst att prova på en slinga i nacken eller något först. Det är väldigt individuellt hur toning fäster på olika hår.
Jag har tonat håret två gånger. Första gången gick det ur helt, men andra gången sitter lite kvar. Det har helt klart blekts mycket, men inte helt. (Detta var på blonderat hår)
#4 Jag använde intensivtoning (brund på mitt naturligt blonda). Det var inte särskilt fin när det höll på att gå ut, det slutade med att jag lade i en massa blonda slingor när jag väntade på att det skulle gå tillbaka till min vanliga färg.
Efter att du blandat till färgen (pulver och vätska) ska man använda upp den rätt så omgående, men du behöver inte blanda allt samtidigt :)
#7 Det är ju det att det blir en konstig färg när det går ur som jag är rädd för. Nu blev det permanent färg istället, men då valde jag en guldblond färg, som inte ligger så väldigt långt ifrån min naturliga. Det blev egentligen bara lite mörkare, och med mer guldiga/röda toner.
Fast jag är fortfarande så himla sugen på att testa mörkare framöver! Men de här toningarna som ska gå ur efter ca 6-8 tvättar, visst går de ur helt, och inte att det kan bli "rester" som med intensivtoningen?