Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1685 ggr
[hannamarie]
0

Hur ska jag göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska färga mitt hår snart tänkte jag och vill testa Ombre, jag ska testa Loreal's nya Wild Ombre, men jag har ganska mörkt hår nu och vet inte hur jag borde göra för att få bästa resultat. Hur tycker ni jag ska gå till väga? Borde jag bleka det flera gånger eller vad tycker ni?

På bilden är den hårfärgen jag har nu

[hannamarie]
0

Hallå? Något tips kan man väl få?

mikkan01
0

Har du läst på färgpaketet hur det funkar? Det kanske redan finns blekmedel om det ska gå från mörkt till ljust. Glad

Såg reklamen för detta idag så jag har ju inga direkt egna erfarenheter..

~mikkan

[SnowMaiden]
1

Har ingen erfarenhet av denna. Gjorde detta på en vän för ett tag sen fast blekte då och hade i kopparblont senare.. Jag sa att det kommer se ut som sk*t. Jag skulle aldrig slösa pengar på det för hennes hudton skulle få det att se konstigt ut..

Men hon var nöjd i 3 timmar sen förstod hon att det inte såg så bra ut.

Gå till en butik och kika efter på proverna och kolla i en spegel och se om färgen kommer passa dig. Och kika på om det bleker din nyans. Ett tips kan va att vänta 2 veckor efter du färgat håret innan nu lägger i den. Man måste våga testa för att veta.

Men är ju ett bra märke.

[hannamarie]
0

Jag pratade med min frisör igår om jag skulle passat i att vara helblond och det tyckte hon, och då borde jag ju egentligen passa i att bara vara ljusare i topparna, jag siktar ju egentligen inte på att få det illblont utan mer ljusljusbrun kanske?

Men jag ska se lite om jag ens vill ha det, är lite mer inne på slingor nu istället… :/

GordonG
0

Jag har ingen erfarenhet av hur man gör när man redan är mörk i hela håret då jag gick från blond till ombre men jag vet att om man googlar på det så får man mest upp tips på hur man går från mörk till ombe, upptäckte jag när jag leta tips innan jag färgade mitt.:) så testa att söka på det för det finns massor med tutorials på nätet. Sen såg jag här på forumet ett nytt inlägg från oskuldast som blekt bara topparna som blev väldigt snyggt, om det är så du tänkt dig :)