Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1285 ggr
HUMAN0ID
0

Färgen försvann

Hej!

För en vecka sedan blekte jag och färgade mitt hår till lila från rött. Jag var jätte nöjd med resultatet och det blev precis som jag tänkt mig! Jag har inte tvättat mitt hår ännu (ska göra det idag eftersom mitt hår håller sig rent väldigt länge), men ändå ser jag att färgen börjar att försvinna? Jag har inte ens tvättat det än men ändå börjar jag se röda/bruna nyanser. Jag vet att det kan bero på för lite blekning men jag var ju nästan helt blond innan jag färgade. Använde mig av Stargazers hårfärg.

Vad kan det bero på? Är ju jätte jobbigt om jag ska behöva färga det en gång i veckan..

PotatoEcho
0

Jag vet inte vad det kan vara, men Stargazer är ju rätt känd för att inte hålla så värst bra :/ Men mer än 1 tvätt tycker jag det borde hålla ändå..

[NinaCrown]
0

Det brukar kunna vara svårt att färga om från rött även om man bleker som en galning först… Samt att min erfarenhet säger att Färger baserat på blå toner inte fäster så värst bra heller ^^'' Brukade tidigare ha Tulip och Dark Tulip från Directions (väldigt röd men ändå lila färg, lite vin-aktig), och de blåa tonerna försvann på ungefär en vecka medans det röda satt kvar tills jag färgade över det med rödbaserad svart.