Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5615 ggr
PotatoEcho
0

Färgen 'tar' inte överallt

Vet inte om jag har i rätt grupp. rätta mig isåfall!

Iallafall färgade mitt hår lila för några veckor sen, men det tog inte i hårbotten ( Den är blond men ofärgad). Det tog inte alls på vissa ställen i hårbotten. På vissa ställen funkar det fint.

Jag testade då iallafall att bleka utväxten, tänkte att det kan ju spela stor roll! Men nej, färgen fastnar fortfarande inte? Riktigt tråkigt då det ser ut som jag slarvat och det ser lite konstigt ut.

Jag färgar med special effects, och annars tycker jag färgen fäster och stannar kvar i håret länge!

Sen jag köpte en ganska mörk lila för att blanda med Balsam till pastel färg, men istället blir den rosa.. Som ni kan se på min bild. Är det olika pigment i olika lila hårfärger?

Hoppas verkligen någon har svar på mina frågar då det inte är roligt att gå runt med blonda duttar här o där som jag inte bryr mig alls.

Vill inte inte inte bli blond igen, trivs så himla bra i denna färgen jag har!

[SnowMaiden]
0

Antingen handlar det om märket är bra eller inte eller så har du för många skiftingar i håret och måste få det så vitt eller platina som möjligt innan för att det skall se oki ut

[SnowMaiden]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jo här kan du se och som hon säger bättre att köra silvershampoo ett tag innan

PotatoEcho
0

Jo, jag hade ganska vitt hår efter jag bloderade det.

Det konstiga är att det är bara på vissa ställen i hårbotten som det inte vill ta, men på andra ställen i hårbotten som har samma färg så fäster det.. Jag blir galen på att det inte vill fästa :(

Ska tänka på det där med silvershampoo :)

IzaEleonora
0

är du helt säker på att håret va torrt inna du färgade det?

För har använt mig av andra märken som Manic Panic och då håret fortfarande var lite fuktigt så fästa färgen väldigt ojämnt och på vissa ställen var det som jag inte hade fått på någon färg alls ;O

PotatoEcho
0

Jo håret var helt torrt innan. Har färgat håret flera gånger när det varit torrt utan att det tar sig :/

IzaEleonora
0

Då kan jag tyvärr inte komma på något :/ Kanske bara att du testar ett annat märke av färg och ser?

För brukar ju fästa då man blekt håret ;O