Frågor om lösa dreads??
Hejsan!
Jag funderar på att köpa lösa dreds som är kanske lika långa som Moa Lignell's och jag har knappt axellångt hår. Var hittar jag såna tille en billig peng? Hur sätter man i det i håret? Har hört att man ska fläta i det och att man behöver massa extra utrustning för det, stämmer det? Hur vet jag om det matchar min hårfärg(mörkbrunt, naturlig; mellan blont)? Kan jag ha längre dreads än min Hårlängd?
Tacksam för snabbt(och positivt)svar!
Har en bra dag!
Med vänliga hälsningar //Petronella Olsson
http://www.storkenalingsas.se/wp-content/uploads/2012/09/Moa-album-2012_1.jpg
Finns i "afro-shoppar". De man köper som är färdiga är tvinnade och ser inte alls naturliga ut! Jag rekomenderar att du köper syntethår som är löst, ca två paket. Sedan tovar man dom och drar med virknål igenom de så att de blir till dreads…så gör man på samma sätt med sitt egna hår och "virkar" sedan ihop det med lösdreadsen. Detta sliter massa på håret, bara så du vet…men det blir snyggt!
"Do small things, with great love"
Här är en sida. http://dreadsfix.se/ Min kompis…är han som gjort på mej ett flertal gånger.
Du menar syntetiska dreads? Ja, du kan ha längre än din egna Hårlängd, lite svårt att ha kortare eftersom de flätas in. Man behöver inte massa extra saker. Man behöver håret och gummiband. Många ställen säljer maskingjorda som inte alls håller bra. Men finns många som tillverkar syntetiska dreads för hand och tillverkar för att dem ska se så naturliga ut som möjligt. Har du facebook så kolla t.ex Kibas dreads . Hon tillverkar billigt för att vara handgjorda eftersom det tar lång tid att tillverka osv. Hon kan nog hjälpa till med färg & så också.
Ska de se naturliga ut så är det inte speciellt snyggt med gummiband. Då är det virknål som gäller.
Men då är man tvungen att göra dreads av sitt egna är. Gör man syntetiska dreads ''naturals'' dvs. att dem ser äkta ut och sen flätar i och använder gummiband i samma färg som löshåret eller väääldigt likt, så syns inte gummibanden. Så gör jag och alla andra jag känner och man ser inte att det är syntetiska.
Jag har syntetiska som är i-virkade. Som sagt, sliter mer på håret men ser mest äkta ut.