Torrschampoo
Hej på er.
jag undrar några saker.
¤ Sliter torrschampoo på håret och hur isåfall.
¤ Kan man använda torrshampoo som styling, typ ist. för mosse, spray m.m.
samt.
¤ Finns det stylingprodukter som är skonsamma och som inte behöver tvättas ur efter varje gång, alltså, om man kan sova med det i utan att det sliter ovanligt mycket.
Tacksam för svar. ^^
DivineAngel_90
Efter egen erfarenhet anser jag att torrschampoo torkar ut håret (det är väll igentligen dens uppgift). Och att torka ut håret är ju aldirg bra? Jag använder torrschampoo i nödsituationer ;) inget som sker varje vecka eller så. Utan någon gång om jag fått lite "flottigt" hår och verkligen inte hinner ducha.. haha :)
Jag tror visst att man kan använda det som stylingprodrukt men det känns "onödigt" tror det finns bättre prodrukter :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
torr schampoo är bra att ha de mornar man försover sig och inte hinner duscha sitt otvättade fettiga hår 
Jag använder syoss. Men testade ett torrschampoo som skulle va xxl volym. tja vill man ha volym så varsegod men var ju inte trevligt att dra händerna i håret direkt och vit blir man om händerna.
Så ja, de är nog mest till nödfall. Då du inte hinner tvätta håret.
Jag använder torrschampoo om jag inte hinner duscha. Håret går från flott till torrt. Använd inte för mykket bara, då blir håret pudrigt. Detta är mer än nödlösning än en stylingprodukt. Det blir lätt fett igen efter några timmar. Så för att fräsha till dej innan fikan eller butiken, ja…att gå ut på fest, nej. ^__^
"Do small things, with great love"
Jag gillar inte torrshampon som säljs i butik, får känslan av att det torkar ut håret.
Har rätt ljust hår och använder potatismjöl/maizena i håret vid nödlägen. Det fångar upp det feta och syns inte om man inte tar överdrivet mycket, har du mörkt hår kan du ta kakao.
Håret blir ju något "strävare" med torrshampo i och går enklare att styla men att använda det som en stylingprodukt tror jag inte går. =)
~mikkan
Håller med om att det känns som att det torkar ut håret. Jag har svart hår och använder kakao och det luktar ju så sinnessjukt gott också 
Att använda torrschampo som stylingprodukt funkar finfint, förutsatt att du vill ha mkt volym då :) funkar bra som "volympuder", iaf med rätt märke. Funkar enligt mig bättre än vissa hårsprayer och pulver :)
Ska jag sova med någon produkt i håret så brukar jag försöka borsta ur dem iaf, annars är det ett helvete på morgonen ;p