Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1560 ggr
Ratlings
0

Slita minst möjligt

Jag ska färga mitt hår rött, från svart, och behöver därför bleka det innan. Hur kan jag göra detta för slita minst möjligt på håret?

// Lise
When nothing goes right, go left!

elinkw
0

Blek i perioder och låt håret vila emellan!

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Ratlings
0

Ok! Glad

// Lise

HUMAN0ID
0

Som förra personen sa, blek det i omgångar så håret får vila emellan. Har även hört att man kan blanda i Balsam i blekningen för att inte slita lika mycket, dock tror jag att det gör så att det inte bleker lika mycket. Har inte testat det själv så är inte säker men..

Ratlings
0

Ja det var det jag var rädd för, att jag skulle beka i omgångar. Vill ju få det gjort, och inte se ut som "hej kom och hjälp mig" i huvudet Tungan ute

// Lise

HUMAN0ID
0

Jo det förstår jag, hade jag nog heller inte velat göra.. Men vill du inte göra det så kanske du kan testa med Balsam i? Fast lita inte på mig nu för jag har somsagt inte testat det själv. Skadat hår går inte att laga, men du kan alltid försöka få det så friskt som möjligt efter blekningen med massor av inpackningar, köra på BM metoden osv. Har du inte så slitet hår ska det nog inte vara någon större fara. Men förstår om du är orolig, ska själv bleka mitt hår imorgon, dock bara för att sen kunna färga lila.

Ratlings
0

Mitt hår är inte ett dugg slitet, jag gör inget för att slita på det, förutom att färga det svart var 4 - 5 månad typ. Glad Jag är väääldigt rädd om mitt hår, det är typ det käraste jag har på min kropp haha!

// Lise

HUMAN0ID
0

Men isåfall ska det nog inte vara någon fara. Rött är ändå en bra färg att färga eftersom du inte behöver bleka det alltför mycket innan :)

Ratlings
0

Va bra! Tack så mycket för svaren Glad

// Lise

spacesheep
0

Det är ju alltid en idé att bleka slingor med jämna mellanrum för att ljusa upp håret gradvis. På så sätt slipper man halvorange hår och så sliter det betydligt mindre. Men har du bra hår i grund och botten kan du nog köra en intensivblekning och hoppas på det bästa!

Vill du ha skrikrött hår rekommenderar jag dock att håret är i bästa möjliga kvalitet innan färgningen, röd färg har en tendens att rinna av väldigt snabbt om man torrt och frasigt hår. Vet själv av egen erfarenhet hur mycket enklare det är att behålla en bra färg när man startar på oslitet hår :)

Ratlings
0

Det ska inte vara skrikrött, det ska vara lite mörkare men ändå RÖTT om du förstår Tungan ute

// Lise