Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 1866 ggr
[Kajsa91]
0

Hur hålla plattångat hår rakt?

Har ni tips på hur man lyckas hålla håret platt?
Plattar jag det och sen tex storstädar och blir lite varm kryllar fan allt upp sig igen xD _(Antar att man bli lite varm vid hårfästet?).

_Precis som om det är lite fuktigt ute, då blir det lockigt igen. Även om man inte får regn i håret.

Är inte direkt lockig, men självfall som jag hatar.

Finns det något som hjälper att hålla det platt liksom?

Thildalulu
0

Kanske rakpermanenta ?

veomi
0

sebastian professional trilliant - värmeskydd funkar prima för mig! har precis som du, självfall och de blir ocksa sadär lockigt när de är fuktigt (ute, städa o.sv) men detta värmeskydd är iaf de bästa jag testat :) du kan ju alltid prova o se om de funkar för ditt har med?

" Dont dream your life, Live your dream "

Thaeri
0

Värmeskydd + bra plattång + torrt väder skulle jag säga.

Och använd bara plattången när du verkligen behöver den, jag har märkt att ju mer man använder den, ju slitnare hår, och ju sämre fungerar den.

[Kajsa91]
0

#2 Tack! :) Ska prova det ^^
Var brukar du köpa det? :) Ska in till stan imorgon och tänkte om jag kommer nära någon affär där det finns, annars beställer jag nog från internet.

[Kajsa91]
0

Wow vad dyrt!
Lust att köpa lite billigt ifall det inte passar mitt hår? (A) haha!

veomi
0

Tjena..nu såhär efter 3 månader Skrattande jo de är ganska dyrt, men väldigt drygt och håller länge. annars har jag hört bra om tresemme kostar ca.60-80 kr o finns att köpa på t.ex kicks, åhlens, ica o.sv som jag tänkt köpa snart, börjat studera så får säga hejdå till sebastian prof. buh :(

" Dont dream your life, Live your dream "

IzaEleonora
0

Goldwell Satin Guard, en impregnerings spray för håret som håller fukt borta och gör så det platta håller sig längre! :)