Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1032 ggr
:')
2013-01-13 13:33
2

Färga rött

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har brunt hår, inte mörkbrunt och inte ljusbrunt utan bara brunt.

Men jag skulle vilja färga håret rött. Som på bilden nedan.

Jag har haft rött förut men då ovanpå mitt bruna hår villket gjorde det mycket mörkare än vad jag vill. Jag tänker färga hos frisör.

(På bilden är det jag till vänster)

Jag vet att jag måste bleka men jag undar om det kommer gå att få till den färgen jag vill ha?

Tack :)

nattinamnam
2013-01-13 13:41
0

Om du bleker innan så funkar det nog, och frisören lär ju veta vad han/hon gör :)! Dock så tycker jag att rött är en svår färg.. Färgen försvinner ganska snabbt och jag tyckte att det bara var lite allmänt.. klurigt när jag hade rött. Men färgen är verkligen jättesnygg!!

Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...

Timmorn
2013-01-13 14:09
0

Ingen frisör, men ja rött är supersvårt att hålla rött. Har själv röda pigment i håret så det borde vara enklare att färga rött och hålla kvar det. Men det formligen rinner av.

Tips är att inte använda shampon med Sulfater alls eftersom att det sliter mer på håret. Använda balsaminpackningar för rött hår, det blir som en minifärgning när man använder det.

Inte tvätta håret lika ofta som man brukar göra, definitivt inte varje/varannan dag som många gör, då försvinner det så jäkla fort.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

nattinamnam
2013-01-13 14:17
1

Kommer ihåg när jag simtränade och hade rött hår. Blodbad i bassängen ungefär X) Inte så kul..

Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...

Timmorn
2013-01-13 14:42
0

haha!

Nej det är inte så kul, använd en skithanduk för de brukar bli röda…

Fast det beror nog lite på vilket färgmedel man använder, just nu tonar jag håret rött med wella och får på handduken 3 tvättar i rad efter att jag har färgat.

När jag hade hennafärg från Lush hade jag inte alls det problemet. Tror inte jag hade det med färg från S-kopf heller

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

HUMAN0ID
2013-01-13 19:51
0

Det borde gå att få det så rött om du bleker det. Jag har just nu rött hår, dock inte lika rött som på bilden. Det är ganska svårt att få den röda färgen att stanna och det blir lätt tråkigt och nästan lite orange. Ett tips är att använda färgbomber, färgen stannar mycket längre med det :)

:')
2013-01-14 18:09
0