Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3056 ggr
HUMAN0ID
1

Tappa hår av blekning?

Hejsan!

Jag ska färga mitt hår till en extrem hårfärg, men det gör ont i mig att veta att jag ska bleka håret, och därför blir det aldrig av.. Jag har aldrig blekt håret förut, och jag är rädd att mitt hår ska gå av eftersom det är ganska slitet i topparna. Jag har lagt ner väääldigt mycket tid på mitt hår det senaste för att försöka få det friskare och det är mycket bättre nu, men fortfarande slitet..

Så min fråga är: Kommer jag tappa hår i längderna om jag bleker det? Känner mig så barnslig då jag är så orolig men det sista jag vill är att få kort hår..

hittanemo
1

förstår din oro! att bleka hos frisör är ca 10000% procent skonsammare för håret. om du gör det och sedan lägger ner lika mycket (eller mer) tid på håret som du har gjort på sistone sedan efter blekningen så ska det nog inte vara någon större fara

[SnowMaiden]
0

Så länge du bleker med måtta och tar hand om håret så är det väl oki. Visst kommer det bli mer slitet med blekning men man kan alltid minimera det. Och för att skona det mer så gå långsamt fram genom att bleka slingor för att vid senare tillfälle bleka fler slingor och på så sätt göra det ljusare.

Eller frisör.

HUMAN0ID
0

Tack för svaren!

Har hört att det ska vara skonsammare att blanda i Balsam när man bleker, stämmer det?

[SnowMaiden]
0

Nej, det hämmar bara blekningsvätskan. Och gör den mer utspädd. Bättre att behandla håret efteråt

hittanemo
0

som det stod i #2, om man inte har råd att lägga en tusenlapp på att bleka hos frissan så kan man bleka i omgångar. antingen slingor, eller 10-15 minuter åt gången och vänta en vecka emellan varje blekning. om man har brunt hår kan man se lite ginger ut under tiden, men det är värt att stå ut med.

spacesheep
0

Du kan komma att tappa lite hår, eller i vilket fall få det mer slitet i längderna. Sedan tänker jag gå emot strömmen och säga att allt inte blir guld och gröna ängar för att man utför blekningen hos frisör.

Mitt senaste frisörbesök gick ut på att avfärga håret och bleka det några nyanser. Jag fick sitta i 4 h med håret fullt i blekningsmedel, lämnade salongen med extremt frasigt och gult hår. Med vanlig hederlig hemmablekning har jag fått väldigt mycket bättre resultat.

Jag tycker att du ska köra på det! Blek ner håret så mycket det behövs, och överrös det med inpackningar och vård efteråt. Det är nog mindre fara än du tror :)

HUMAN0ID
0

Jo jag tänker för det första inte lägga en massa pengar hos frisör då jag inte har råd nu ändå + att jag vet från vänner att det bara blivit värre när dom gjort det hos frisör.

Tror nog det blir att bleka hemma, har en väldigt bra inpackning som jag får ösa på extra mycket med då! ;)

mandariiin
1

spelar ingen roll hur mycket inpackning du använder. ett skadat hår går inte att laga.

HUMAN0ID
0

#8 Nej jag vet att det inte går att laga. Öser bara på med inpackning för att få det att må någorlunda bättre i alla fall.