Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 979 ggr
Sherlocked
0

Nån chans att bli blond igen?

Hej

Jag har färgat och blekt håret några gånger senaste par åren, men nu vill jag tillbaka till naturligt blont igen. Jag vågar dock inte experimentera själv mer.

Jag var rödbrun för ett par år sen, sen blekte jag för att tona blått, följt av färga rött, sen svart underhår på det som sen krävde en blekning i ett försök att bli blond igen. Misslyckat försök, blev gröngrått… Så jag har haft rödbruna toningar i sen i somras.

Toningen sitter förstås som berg det hår som varit blekt och färgat några gånger om. Däremot vill inte längre utväxten ta åt sig av toningen nåt vidare, och tvättas ut ganska fort, så den är alltid något ljusare än resten av håret.

Så, ni som kanske är bättre på hår än mig:

Finns det nån chans att en frisör kan ge mig blont hår, eller är det som jag själv väl misstänker bara att vänta tills det vuxit ut helt?

elli-kleo
0

Jag är ingen expert men det låter som att ditt hår gott igenom en hel del. Mitt förslag är att du låter håret "vila" ett tag, ta hand om det med inpackningar och se till att det "mår bra" toppa gärna bort det slitna. Låt håret vila minst ett par månader även innan du besöker frisören, för även om dom är utbildade så sliter inte preparaten mindre ;)

När du fått en utväxt (så mycket ddu kan stå ut med) skulle iaf jag försöka ljusa upp håret med t ex slingor innan jag bleker hela håret. Så att håret hår en viloperiod där imellan också.

Kan du inte lägga ut en bild på ditt hår så kan jag komma med mer förslag? :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Sherlocked
0

#1, Tack så jättemycket för ditt svar! :) Ja, deras produkter kanske sliter lika mycket, men de vet bättre vad de gör, och behöver inte chansa sig fram så mycket som jag skulle göra. :)

OBS, ändring: HERREGUD vad jag svamlar! Vaddå "sen i somras"… Det var sommaren 2011 jag började tona håret rödbrunt och slutade misshandla det. Hur missar man att ett helt år passerat haha! Fail.

Men då måste det vara en hel del "utväxt" som jag inte tänkte på… Alltså utväxt från misshandel med färg o blek. Tonat är det ju.

Det jag undrar är mest om det alls är doable, att få blont när hårstråna redan varit färgade och blekta några gånger om. Eller tonade, som det nu är. Jag vet inte mycket om hår och färg.