Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 1629 ggr
BloodyWolfTooth
0

Göra egna dreads ?

jag funderar på att göra egna dreads har läst lite om det och det verkar vara ganska svårt men jag skulle vilja veta lite mer om hur man gör.

Någon som har ett bra förslag på sidor?

är Jumbobraid bra att använda? läser på happyhair.se att det ska räcka med ett paket (100g 120cm långt) för att göra ca 80 dreads, räcker det ? har sett att man behöver kanske tre fyra paket, är jag helt ute och cyklar? jag har sidecut och tänker inte ha i luggen

för det var ju inte dyrt ett paket ca 100 kr med frakt.

tacksam för svar

// BloodyWolfTooth

[Melinda]
0

Jumbobraid är det du ska använda. Ett paket räcker till ca. 10st i genomsnitt. Så hur dem fått för sig att det ska räcka till 80st vet jag inte :p

BloodyWolfTooth
0

haha ne jag kanske läste felTungan ute men hur många paket behöver jag då? när jag har sidecut och ska lämna luggen

[Melinda]
0

Hm, ja, beror på hur smala/tjocka dreads du ska ha. Görs dem tjocka så behövs oftast färre. Och sen beror det på hur fluffigt man vill ha. Till hela håret räknar dem med ungeför 60-70st. Så.. 40st kanske..? Bättre att göra för många än för lite. Jag överdriver gärna när jag har dreads för jag gillar när det är jättefluffigt, så jag har oftast haft ca. 100st och ibland t.o.m 200. Men 40st borde vara lagom, om du inte vill ha värsta fluff, :p haha

BloodyWolfTooth
0

nä jag vill inte ha för stort :) tack för hjälpen ska nog fundera över det men jag har tänkt på att försöka fixa dreads ganska länge och så fick jag pengar i julklapp så jag har rådGlad