Varför försvann färgen
I Augusti i år färgade jag håret med permanent hårfärg från Garnier. Jag är blond och färgade håret kastanjebrunt. Färgade även mina ögonbryn samtidigt.
Dock efter några veckor tvättades färgen ur utan att jag märkte det, men jag fick aldrig någon utväxt och när jag tittade tillbaka på foton från augusti/september så har jag mycket mörkare färg än nu. Nu har jag precis samma färg som jag hade innan jag färgade håret.
Nu till min fråga- hur kan färgen ha gått ur, jag är säker på att det var permanent hårfärg.
Hårfärg blir väldigt lätt solblekt, på sommarhalvåret är mitt hår alltid brunt även fast ja färgar det svart. Och färgen försvinner nästan alltid lite när man dushar. Iallafall på mig och ja har då testat väldigt många märken så ja vet inte om de är något man kan undvika.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Det kan inte ha blivit solblekt i augusti, dock kan det stämma att det tvättats ur. Jag tvättar håret varje eller varannan dag. Men jag trodde inte att det skulle gå att tvätta ur permanent färg.
Har du blekt håret tidigare? Färgen kan ha svårare att fastna ifall man har det, då man bränt bort färgpigment av blekningen.
Jag har själv en fläck vars färgen vägrar fastna, för att jag förut blekte mitt hår. Är nu brunett. När jag först färgade till brunt så blev det grått först och de blev bara ljusare och ljusare 
Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.
Nepp, aldrig blekt, bara tonat tidigare. Plattar dock håret ibland, men inte ofta, kan det ha bidragit?
Det tror jag knappast.. Men testa ett annat märke på färgen nästa gång kanske, det kanske håller bättre då
Men jag tror inte att det handlar om något speciellt faktiskt. Kan vara så att färgen bara försvunnit/runnit ur av sig själv, speciellt om det var första (?) gången du färgade, och att det dessutom var från en ljus färg till en mörkare, och att du kommer få färga några gånger innan den håller helt 
Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.
Om man ska bli mörkare från blond så är det förpigmentering som gäller helst i en röd ton :) typ som goldwells skumtoningar!
Annars är det väldigt lätt att färgen rinner ur och blir blaskig!
Så tror faktiskt det är det som blev felet :)
Sen om man har skadat hår är en intensivtoning nästan bättre för att en permantent färg lätt kan "rinna ur" de öpnna fjällskikten :) en intensivtoning täpper igen dem bättre så färgen håller sig bättre ^^
Jag färgade underhåret svart när jag var ca 12 år gammal (var väldigt ljusblond som ung och har nu en ljus guldblond färg). Det blektes och blev en slags brunröd ton till slut.
Så jag tror att det är ganska svårt att färga blont hår mörkt i en permanent färg om man gör det själv.