Inför frisörbesök
Den 7de har jag tid till frissan!
Har inte haft råd att gå sedan i somras då det gick på en hel del…
Ska bli spännande om håret är friskare nu än vad det var då.
Här är min tråd sen då:
http://har.ifokus.se/discussions/4fcce741d3b4fd7b4f0054ad-upplevelser-frisorbesok-eget-vatten
Hoppas ju ännu på att lyckas få längre hår, och visst, har inte färgat sedan i somras så har en utväxt på ca 18cm…men håret i sig är inte alls längre. :(
Dessutom slits mitt hår så otroligt snett, på vänster sida är det 5-8 cm längre än på högra i fram,och bak där det skiljer ca 1-2dm i längd mitt bak. (se bild).
Vet verkligen inte vad jag ska göra.. Sover med flätor varje natt och kör bara med friör-produkter min frissör rekomenderar. (Matrix för skadat hår).
Olja efter dusch och inpackning 1 gång i veckan…
Har oftast toffs i håret också för annars blir det världstrassel där håret är som kortast.
Tips på vad jag ska göra? frisyr som kan passa? (har tjockt rakt hår, och är mörk blond-röd i grunden)
Vill ha rakt hår, rakt klippt (ej uppklippt för då hamnar håret i tester som ligger som korvar för sig på huvudet)…
Tänkte färga/tona håret (vad frisören anser) lite mörkare.. Sist rekomenderade hon att jag skulle låta håret vila vilket jag gjort så det ser ju förjävligt ut.

Du kanske kan köra mjuka slingor i håret, mörkare eller ljusare, så att det blir mer liv i hårfärgen. :)