Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 1874 ggr
PennyIIXC
0

Inför frisörbesök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 7de har jag tid till frissan!
Har inte haft råd att gå sedan i somras då det gick på en hel del…
Ska bli spännande om håret är friskare nu än vad det var då.

Här är min tråd sen då:
http://har.ifokus.se/discussions/4fcce741d3b4fd7b4f0054ad-upplevelser-frisorbesok-eget-vatten

Hoppas ju ännu på att lyckas få längre hår, och visst, har inte färgat sedan i somras så har en utväxt på ca 18cm…men håret i sig är inte alls längre. :(

Dessutom slits mitt hår så otroligt snett, på vänster sida är det 5-8 cm längre än på högra i fram,och bak där det skiljer  ca 1-2dm i längd mitt bak. (se bild).
Vet verkligen inte vad jag ska göra.. Sover med flätor varje natt och kör bara med friör-produkter min frissör rekomenderar. (Matrix för skadat hår).
Olja efter dusch och inpackning 1 gång i veckan…
Har oftast toffs i håret också för annars blir det världstrassel där håret är som kortast.

Tips på vad jag ska göra? frisyr som kan passa? (har tjockt rakt hår, och är mörk blond-röd i grunden)
Vill ha rakt hår, rakt klippt (ej uppklippt för då hamnar håret i tester som ligger som korvar för  sig på huvudet)…
Tänkte färga/tona håret (vad frisören anser) lite mörkare.. Sist rekomenderade hon att jag skulle låta håret vila vilket jag gjort så det ser ju förjävligt ut.

PennyIIXC
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testade lite igår hur det skulle se ut i mörkt på mig..
Är skeptisk….

Även testade lugg, och även skeptisk till det…

jeessiikaa
0

Du kanske kan köra mjuka slingor i håret, mörkare eller ljusare, så att det blir mer liv i hårfärgen. :)