Hur färgar ni håret?
Hej på er!
Jag är en hårfärgmissbrukare, kan man säga så? Och har ännu inte hittat någon bra teknik när jag färgar mitt hår själv. Jag delar och delar på håret och försöker ta i varenda kant och topp jag har men på något sätt lyckas jag alltid missa, särskilt där bak, det kanske jag inte är ensam om?
Så jag undrar nu, har ni några bra tips på någon teknik man kan använda när man färgar sitt hår helt själv och inte ser nåt baktill?
Testade idag den nya "Color mask" från Schwartzkopf(?) som tydligen skulle vara lättare att applicera, men jag tyckte nästan det var shit the same och dessutom innehöll det mindre färg i en sån burk än i vanliga flaskor.
Men i alla fall, några bra tips? Berätta gärna! :)
Böj dig ner över en handduk eller något som du inte är rädd om så tar du färgen och gnuggar in den allt vad du kan i bakhuvudet. Så brukar jag göra, men jag missar ändå också alltid i bakhuvet, de är svårt, haha.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Jag missar aldrig, hehe 
Färgar alltid själv tycker det är lättast så man vet att det blir bra. Har två speglar som den ena är framför mig och så har jag en spegel bakom mig. Båda sitter fast på väggen. Den spegeln bakom mig kan man ställa in och ändra olika lägen på. Sen så ser man bakhuvudet i spegeln framför mig. Funkar skitbra! 
Jag bleker bara utväxten. Bleker när håret vuxit ca 5cm, då tar jag 2-3 paket blekning och dränker in hela hårbotten och sen guggar jag runt med finger topparna :) brukar alltid bli perfekt, har en reserv blekning hemma om det skulle vara fläckigt eller så :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
Jag brukar bara slänga i allt och smeta runt lite. 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
För att inte missa tar jag hellre en förpackning färg för mycket än för lite, så håret nästan blir plaskblött, ser till att massera in det extra noga. Svårt att missa då =D
Har jag mindre färg av någon anledning så blöter jag håret innan färgningen, enklare att fördela färgen då. Eller så blandar jag ut färgen med lite hårinpackning, lägger då till ett par minuter till i verkningstiden.
Börjar alltid nerifrån och upp. 
~mikkan