Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 3409 ggr
EvelinaS-L
0

Hur får jag luggen såhär?

Jag undar hur man får sin lugg att ligga såhär: http://s3.favim.com/orig/41/alternative-cute-emo-girl-pretty-Favim.com-343994.jpg

Har försökt att bara lägga luggen så, men ser inte bra ut..

Min lugg är till munnen/hakan när jag har den frammåt.

_Kram Evelina
_

BeccaTilda
0

Luggen måste skäras ganska kort :)

EvelinaS-L
0

#1: men luggen på bilden jag länkade ser inte så kort ut Förvånad

_Kram Evelina
_

EvelinaS-L
0

Fast det beror ju vad man menar med kor ioförsig.. min lugg är som sagt till mungen/hakan, och håret på bilden ser ut att vara ungefär lika långt.

Som typ här: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/546359_500252893337749_2139967317_n.jpg 
Det ser ut som att de bara "lagt2 över all lugg + lite till till andra sidan, men fattar inte hur.

_Kram Evelina
_

mikkan01
0

Bena upp lite längre ner så den hamnar där du vill ha den, tuppera och spraya så det håller…annars kan man få massa tråkiga "hål" mellan luggen och den faller jämt tillbaks…hade något liknande förr=)

~mikkan

BeccaTilda
0

Så kallade emo luggen skär man genom att snedda i höjd med undre ögonkanten och sedan neråt, gå till frisör så förstår hon/han nog om du säger att du vill ha emo lugg :)

EvelinaS-L
0

#4: okej tack, ska prova imorgon!

#5: nej jag litar inte på frisöer då jag blivit missnöjd så många gånger..
toppar mig bara när jag går till frisören, klipper inga direkta 'frisyrer'..

_Kram Evelina
_

EvelinaS-L
0

#4: Du har ingen bild på från när du hade så, som du skulle kunna visa? Skrattande

_Kram Evelina
_

spacesheep
0

Knepet är en för lång snedlugg skulle jag vilja säga, i vilket fall är det så jag har gått till väga för liknande frisyrer.

Du behöver nog inte klippa håret så mycket på längden, bara att luggen dels ska vara väldigt tjock, med benan väldigt snett så att håret verkligen hamnar på en sida. Sedan hjälper det om luggen är relativt uppklippt, är allt i samma längd kommer du inte få resultatet från första bilden. En bas som är lång vilken du "lägger över" till en sida, med uppklippta delar överst.

Har du dock inte väldigt tjock lugg skulle jag inte rekomendera det, väldigt lätt att det bara blir fula hål i luggen, eller så får du köra den stenhård med spray :)