Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1544 ggr
[rosakontorstol]
0

Tungt och platt långt hår

Jag har hår ner till midjan/armbågen och mitt hår blir fett samma dag jag har duschat. Det är väldigt fina, tunna men många hårstrån och håret är alltid väldigt platt och tungt. Varannan dag använder jag torrshampo som funkar dunders, men jag saknar verkligen volym, hur ska jag få det? Skulle verkligen vilja ha mer böljande hår. :)

Charlott_
0

Hej!

Du har tvättat bort talgen, det är därför du får fett hår snabbt. För att få tillbaka talgen får man het enkelt dämpa på scamponeringen.. Kanske duscha håret bara 2-3 gånger i veckan :)

Volym är ju kansnek lite svårt med så långt hår. Det är ju uppklippning isåfall men det skulle se ganska dut ut får topprna på så långt hår kan bli väldigt tunna.. En annan sak är ju om du effilerar håret (tunna ur) för att få stöd hår. Det brukar jag göra om jag vill ha lite volym, men ändå inte klippa upp det :)

graleh
0

Jag har själv samma problem och ibland hjälper det inte alls med att sluta tvätta håret så ofta. Jag har själv kört med Balsammetoden i fyra år och under en lång period tvättade jag håret enbart en gång i veckan. Det var ändå fett, blev fett dagen efter tvättning. Jag tvingade mig att gå ut med fett hår ändå.

Jag har nu fått nog och kör som vanligt med shampoo och Balsam igen och det känns bättre i min hårbotten.

Alla hår är olika, det enda jag upptäckt som påverkar är att man får byta typ av shampoo/balsam så det passar ens hår. Det kräver pengar, tid och tålamod men det är värt när man hittat rätt! Jag själv blev kär i Apotekets Bamseshampoo som höll mitt hår fettfritt i flera dagar, men när de bytte förpackning och därmed innehåll fick jag eksem av den nya blandningen istället. Så nu söker jag med ljus och lykta efter en ny favorit..

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

[rosakontorstol]
0

jag har också försökt med att låta bli att tvätta håret och gå runt som en flott topp men det funkar inte heller för mig. om det är något som funkar lite bättre så är det Head & Shoulders anti grease och sedan att jag har i ett dyrt Balsam som heter Angel hair eller liknande. Men det kostar som sagt runt 200 kronor flaskan och det har jag inte råd med. jag brukar också vara hyfsat duktig på att låta bli Silikoner. Sen undrar jag också hur skadligt tupering är för håret?