Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1015 ggr
[Tilde]
0

En fråga om träning

Jag har börjat jogga och styrketräna i princip varje dag, men vill inte  tvätta håret så ofta! Jag brukar tvätta det ungefär varannan dag, ibland lite mer sällan… Men svettas man är det ju lite ofräscht… :/ Så vad kan man göra?

Birke
0

Snurra upp håret i en knut så det inte blir blött:)

[Tilde]
0

#1 Jo för man svettas ju i hårfästet :/ Speciellt då jag har pannband när jag springer för det är kallt ute.

Birke
0

Baddar dän svetten ur hårfärstet kanske:)?

JossiMelon
0

Om tvätta för dig också innebär att bara skölja håret i vatten så vet jag inte. Men annars så tycker jag mycket väl att man kan dusha i bara vatten ibland och man blir tillräckligt ren endå. :)

[Tilde]
0

#4 Hatar dock att blöta hela håret… Det är lockigt så jag måste platta om luggen, samt att det tar så lång tid att torka xD Men det är väl bättre än att använda alla produkter också.. :P

Charlott_
1

Du behöver inte tvätta håret så ofta. Svättköttlarna runt hårfestet luktar inte! Så det är ingen fara! :P

Det ska väl alla frisörer veta eller? :S

[Tilde]
1

#6 Oh really? :'D Tack för den informationen! Blir inte håret konstigt och "saltigt" då? Eller man kanske inte svettas så mycket xD haha

Charlott_
0

#7 Haha nej det tror jag inte :P Men sevettköttlarna runt håret luktar iallafall inte :)

[Tilde]
0

#8 Vilken tur då! :)