Hjälp!! nybörjare tappar hår!
Jag är kille på 21 år som har bestämt mig för att spara mitt hår.
Under alla mina år har jag varit flintis / snaggad och vill nu spara mitt hår i några år. Jag känner mig rätt vilse i hårvård världen och söker tips och trix för att inte tappa like mycket hår.
Jag har börjat med balsmametoden och har nu fått höra av en vän att det kanske inte är så bra för alla. Mitt hår är lockigt och och jag är även tunn hårig. Jag använde ricin Olja mixat med oliv Olja ~2 gånger i veckan för att håret ska växa lite fortare.
Please help me!
Man tappar ju väldigt mkt hår per dag, känner du att det är överdrivet mycket?
Späder du ut ricinoljan mycket? Eftersom oljan är så dryg kan den dra av massa hårstrån tillsammans med massagen.
Antar att du kollat så du inte har brist på något ifall du är orolig=)
~mikkan
Massera hårbotten för att öka cirkulationen, se till att få i dig b vitaminer, och låt håret vara så mycket som möjligt. :)
Om längden är/blir så att det kan sättas upp, gör det i knut så att hårstråna inte river sig mot varandra. Även kanter på tröjor etc kan riva mot håret.
Har själv lockigt tunt hår och har letat mirakelmetoder, man måste helt enkelt vara tålmodig och låta håret vara
Jag har precis börjat med Balsammetoden för några dagar sen bara och idag kändes det som att jag tappade mer hår än vanligt i duschen då.
Jag brukar köra en 60-70% ricin Olja och resten oliv Olja ögonmått. Innan använde jag bara ricin Olja innan jag fick tipset att späda ut det.
Jo jag har slutat att borsta håret och låter det torka av sig självt efter duschen och använder bara så "naturliga" hårvårds produkter jag kan hitta.
Ska jag fortsätta med balsamet och hoppas på att det blir bättre?
hej :) hur länge har du använt ricin oljan? för endel personers hår fungerar det inte så bra medans andra funkar det välldigt bra.
Du kanske ska testa att bara använda oliv oljan och se om det kanske blir bättre? :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Normalt tappar man ca 150 hårstrån per dygn. Ingenting kan få ditt hår att växa snabbare, men man kan ju uppleva det som snabbare om man får det att bara rakt istället för lockigt.
Medarbetare Hittekatter iFokus