Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1519 ggr
Glorious
2012-11-25 17:35
0

Lite råd tack!

Hej :) Jag har medellångt hår skulle jag vilja säga, jättetråkig längd och form på det. Ca. 1dm längre nedanför axlarna. Försöker spara ut till längre.

Jag har plattat mitt hår rätt mycket, men det har mer övergått till att jag lockar det med plattången men på senaste brukar jag istället fläta det blött innan jag går och lägger mig.

Mitt självfall kan vara ganska fint när jag precis duschat och låtit det självtorka, men sover jag med det utan att fläta har det blivit jättetråkigt självfall där topparna står åt alla möjliga håll.

Jag undrar om man kan klippa det på något sätt så att det inte lockar sig så? Jag gillar lockar men jag får inga fina lockar, så därför vill jag istället ha det plattare naturligt.

Jag är också sugen på att slinga det lite blondare, jag har mellanblondt hår som är ljusare (enligt mig finare) på sommarn såklart. Men jag tycker det är så dyrt att gå till frisören även om jag vet att det är det bästa. Undrar dock om ni har några rekommendationer på märken/produkter som är till för att slinga/färga blondare? Som är rätt skonsamma för håret ändå. För jag vet ju att att bleka/färga blondare är inte det håret mår bäst utav.

Charlott_
2012-11-28 14:31
0

Man kan aldrig färga de blondare. Blekning tar bort och färgning tillsätter.
Alla blekmedel sliter på håret så det spelar ingen roll vad du använder för märke.

Känner du inte någon kompis som kanske går frisör linjen?  För om du gör de så har du mer koll på vad det är för % på väteperoxiden. 3% å 6% är bäst för håret, 9% och 12% bleker otroligt snabbt men sliter så otroligt mycket mer.
De som finns affären tror jag innehåller 9%.

Glorious
2012-12-13 19:41
0

#1 Ah okej :)

Jo det gör jag nog, jag kan ju kolla med henne, kanske kan hon göra det på mig billigare ;)

Emelieeliesersson
2012-12-13 19:46
0

Testa schampot och balsamet från pantene, mitt självfall som du kallar det är jätte fint nu enligt mig, innan var det jätte spretigt och storkrulligt men inte fint :)

Glorious
2012-12-13 19:49
0

#3 Okej tack för tipset :) Finns det att köpa lite överallt?

Emelieeliesersson
2012-12-13 21:09
1

#4 jag köpte mitt på Coop forum så jag tror typ det finns i din hembutik :)