Directions hårfärg
Jag färgade med Directions Rose red häromdagen och är totalt förälskad i färgen! Dock blev jag rosa på hela ryggen, badrumsgolvet är lila,mina sängkläder är rosa och kläderna också.
När jag tvättade håret första gången efter färgningen upplevde jag inte att färgen fastnade på golvet,men är ändå osäker.
Är det bara några dagar efter färgningen det färgar av sig på precis allt?
Jag älskar verkligen färgen men kan inte behålla den om den ska färga av sig överallt. Speciellt inte nu när jag ska flytta till en ny lägenhet med svindyrt golv.
Använd rengöringsmedel med små korn i som slipar bort färgen, jag har fått bort Directions på plastslang med sådan, och allt annat. Det är viktigt att du tar bort det på en gång bara, direkt efter att du fått i all färg brukar funka. Och på huden gäller väll ungefär samma sak, du behöver något som slipar bort den. Dock kanske inte samma rengöringsmedel ;)
Jag har bara upplevt att den kan färga av sig lite i handduken när man torkar det första gången, annars har jag inte märkt att den har färgat av sig.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Upptäckte att äppelcidervinäger tar bort färgen från "cementen" mellan kakelplattorna kanonbra!
Häller på vinäger, låter dra i minst 15 min,skrubbar lite och sköljer sen av. Mitt lila golv ser numera ut som sig bör :D