side cut på väg
jo jag har nu bestämt mig till 100% att jag ska göra det ^^ men det återstår ett par frågor haha
1. hur svårrt är det att göra första gången själv? min pappa vill inte hjälpa mig även om han har rakat av sitt hår i 40 år och jag vet inte om jag verkligen vill gå till en frisör.. om hon/han gör det för långt är det kört.. :P vad skulle ni göra? tipsa tipsa ^^
2. andra frågan är när man rakar av det första gången blir det alltid såhär alså helt helt avrakat eller går det att från första början göra något som liknar detta alså att lite av håret är kvar? typ en cm?
1. Det svåra med att raka första gången skulle jag säga är att få en rak linje. Jag hade hjälp första gången, men om du lägger upp en ordentligt bena och sätter upp den håret som inte ska klippas så kan du nog lyckas om du är försiktig.
2. Skaffa/låna en apparat/trimmer som man kan sätta en sådan där "plastsak" på. Det är en ställning som hör till och man kan ställa in längd på. Det brukar ofta män som klipper håret hemma använda. Vill man t ex ha en cm långt hår så ställer man in den på det. Fråga någon manlig släkting så vet han säkert vad jag menar. Liter svårt att förklara när jag inte kommer ihåg vad det heter. Någon annan här som kan förklara vad jag menar?
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
1. Det gör du som känns bäst. Har du inte någon kompis annars som kan hjälpa dig? Det är lättare att ta bak första gången på det sättet.
2. Gör så:)
1. Jag skulle aldrig göra det själv. Never. När jag gjorde det för några år sedan, så gjorde jag det när jag ändå skulle till frisören.
2. Min frisör använde ingen rakapparat, utan en kam och en sax, så jag kunde bestämma exakt hur långt jag ville ha. 
Det klart det går bra att klippa med sax, men är man ovan så brukar apparat vara enklare för att få det jämt (Om man vill göra det hemma). Det går för övrigt att bestämma längd med apparat som jag nämner ovan:)
#7 Det allra bästa är om du hittar en bild som du kan visa. Då går det inte att missförstå:)