Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3705 ggr
mejamylove
0

Vilken blondering/blekning?

vilken blondering/blekning tycker ni är bäst, alltså vilken får man inte gula toner av. Jag har rött hår och det är ganska stor chans att jag kmr se ut som jag vet inte vad om jag tar fel. Min syster använde syoss och blev gul, jag vill gärna undvika det :)

mikkan01
0

Gaaanska så oundvikligt…beror ju på hur länge du har i blekningen och hur länge den tar. Jag föredrar mood's slingblond…lite mindre i paketet men bleker mycket bättre än andra blekningar, tycker jag.
Gult hår får du ju lättast bort med antingen vit toning eller silvershampoo.Glad

~mikkan

mejamylove
0

#1 Tack! vart kan man köpa silvershampo, på vanlig mataffär? :)

mikkan01
0

Borde nog finnas, fast det beror ju på vilket märke du vill använda också =)
Jag föredrog matrix silvershampo när jag var blond, fanns att köpa hos frissan =)

~mikkan

[Taxie]
0

Mood's ultrablond blekning är bra, innehåller blått som ska motverka orange/gul. Har själv använt den. Men tyvär får man ju det ändå om man har mörk hår med mycket röda pigment. :/

mejamylove
0

Okej, tack så mkt båda två :)

[Tilde]
0

Jag har alltid blekt med Schwarzkopf blondering för allt annat har blivit gulaktigt på mig :/ Har dock inte blekt håret på ett år nu, woohooo, men den använda jag alltid, ihop med lite silverschampo.

Ellenfyrkant
0

Jag använde schwarzkopf L1+ när jag blekte, var jättenöjd med den. De gula tonerna kommer du tyvärr inte ifrån men jag hade alltid i blekningen i 1 h + 15 min istället för 45 in som det stog på paketet + silvershampoo efteråt. Räkna med att det tar några omgångar att bleka upp håret!

Mvh Ellenfyrkant

[Taxie]
0

#7 har också använt L1 +, tycker den är bra också :)

[WickedAlly]
0

Jag hade mörkrött hår i somras och blekte i två omgångar med Moods för mörkt hår, sedan slängde jag i en askblond. En askblond färg tar bort det gulorangea :)

[Taxie]
0

#9 det funkar ju också :) Blev resultatet bra? .. för att jag håller på att spara ut mitt naturliga hår och om jag orkar slita på håret har jag tänkt att bleka bara den svarta delen i håret och lägga i en mörkblond/ljusbrun färg :)

[WickedAlly]
0

#10 jag fick tillbaka min riktiga honungblonda, spar också ur mitt naturliga och utväxten syns inte alls :)