Slutar håret växa?
En kompis och jag hade en diskussion häromdagen och kom in på hår och frisörer. Jag berättade då att jag sällan går till frisören och då komenterade hon att om man inte går till frissan regelbundet så slutar håret växa? Har inte varit till någon frisör på 3 år nu och inte är jag flintskallig för det, tvärtom har jag axellångt hår som är otroligt tjockt. Dock växer det ju väldigt sakta..
MVH Erika :)
Ja tvivlar på att de skulle vara sant!
Men om man har slitet hår så kan ju topparna ramla av samtidigt som håret växer och då känns det som om det slutat växa.
Men klipp topparna regelbundet (de kan man ju göra själv) så ska du se att de inte är någon fara!
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Haha nä…ganska kul faktiskt att folk tror det!
Grejen är väl den att man ska underhålla håret så pass så att det hålls friskt. Vad man brukar mena med att håret slutar växa är väl att när topparna blir slitna så går dom ju av, klipper du inte av det så kommer det vara en lååång process, det kommer bara gå av gång på gång tills du klipper av det riktigt slitna.
Att man skulle behöva gå till frisören som ja, klipper bort ett par cm varje gång (var 6:e vecka eller vad det nu än är) ger nog samma resultat.
Brukar klippa mitt hemma när jag ser att topparna börjar klyva sig….knappt varje halvår=)
~mikkan
Jag har också svårt att tro att det är sant, så du behöver inte oroa dig. Men precis som #1 skriver, klipp topparna lite då och då så att dom inte blir alltför slitna. Det kan man lära sig att göra själv och inte behöva gå till frisören för :)

Precis som jag trodde då :) Hur klipper man topparna själv då? På sidorna är det väl ingen konst men i bak?
MVH Erika :)
#4 Haha, oj, jag är sjukt dålig på att klippa mitt hår själv x) Jag vet inte riktigt, är ditt hår lika långt överallt? Då borde man kunna föra fram håret så att ligger över nyckelbenen och sedan klippa där. Om du har etapper så vet jag inte riktigt :/ Ta hjälp a youtube, eller så kanske någon i din familj eller någon vänn kanske hjälpa dig? :)
Jag kör på Balsammetoden och jag plattar aldrig håret (det håller sig helt platt tack vare jag börja med det) och inga hårprodukter i håret. Har inte klippt mig på ett år och det är fin kvalité fast jag har färgat det. Men nu kommer jag låta mitt naturliga hår växa ut så nu ska jag inte färga något mer.
Känner redan nu att jag kommer ha superkvalité när allt färgat hår är borta. 
#5 Eller så går man till frisör?? :)
#7 Klart man kan gå till en frisör. Om man vill det.
Jag svarade som jag gjorde då #4 fråga var: "Hur klipper man topparna själv då? På sidorna är det väl ingen konst men i bak?"
Och att klippa topparna är inte speciellt svårt. Men ja, man kan gå till en frisör, man kan också klippa dom själv. Upp till dig, kul med valfrihet va? ;)