Bleka håret?
Jag villl gärna färga mitt hår, är brunett men hade gärna velat ha det mer åt blont-hållet, dock inte "blont", men ljusare brunare. (hoppas ni fattar!)
Problemet är bara att min mamma säger att det förstör håret, att det kan missfärgas i vissa fall. Har dock aldrig hört om någon som fått sitt hår förstört av att bleka det. Säger min mamma bara såhär för att hon inte vill att jag ska färga det eller för att det stämmer?
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Blekning sliter ju väldigt mycket på håret, och har du otur så blir du orange i håret! Sist jag blekte så gick jättemycket hår av mitt uppe på huvudet så jag hade en äkta stig helmer toffs som stack rätt upp.. rekommenderar att du går till en frisör som kan hjälpa dig, då kan dom även säga om det är möjligt att få den färg du vill ha eller om det skulle slita för mycket på håret! :)
Hon sa också att man inte kunde färga det ljusare, bara bleka det ljusare. är det sant?
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Japp, vill du ha ljusare hår så måste du bleka det! :)
Men om du vill så kan du ju bara lägga i slingor i ditt hår, vet inte hur mörkt hår du har nu men om du slingar håret så sliter det ju inte riktigt lika mycket som om du skulle lägga i en blekning i hela håret.. Så slingor är mitt tips och sen vänta 3-4 veckor mellan varje gång till du får fram den ljusa nyans som du vill ha och sen kan du lägga i en toning i liknande nyans! Blev lite hoppigt i texten nu men hoppas du förstår hur jag menar! :)