Olidlig klåda i hårbotten
För ca 4 veckor sen färgade jag håret med ett nytt märke. Jag har färgat håret var sjätte vecka under 7 år och jag har aldrig haft några problem trots otaliga blekningar och färgbyten, men nu har jag fått en olidlig klåda! Har även fått olika former av utslag där håret har legat, tex vid öronen, i nacken och på axlarna. Jag komer självfallet aldrig använda detta märke igen, men finns det någon som har tips på hur jag ska lindra klådan? Jag kan ju inte vänta tills färgen växer bort, så att säga.
Tips mottages mer än tacksamt!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Du kanske är allergisk mot något ämne i färgen, ja tycker du borde gå till vårdcentralen så du kan försäkra dig om att allt står rätt till, och de kanske vet hur du ska göra för att lindra klådan. De bästa att göra just nu är nog att låta bli att klia :)
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#1 Ja jag får nog ta och kontakta dom om inte annat, men det kliar ju så förbannat! 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
oj vad jobbigt.. vilken färg/märke var det?
#3 Oj nu minns jag inte, det är något billighetsmärke som säljs på MM här i byn. Tänkte att jag skulle testa och då provade jag rubinrött, det var inga problem men sist var den slut så jag körde på mahogny och det gick inte alls 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Aloe vera gel är bra och lugnande mot kliande hårbotten. Finns annars någon flaska från aco(?) på apoteket mot kliande hårbotten. För mig fungerar utspädd äppelcidervinäger =)
~mikkan