Att raka sidan?
Hej
Jag har länge velat göra något nytt med mitt hår me ntvekar alltid. Nu har jag långt hår ner till början av midejan ungefär. Har alltid haft långt hår och trovs i det. Har en för några år sen klippt av det och ångrade mig djupt.
Men vill ju endå variera så vad gör man då? Har dessutom lätt självfall så måste tänka in det.
HAr under en tid nu funderat på att raka ena sidna av huvudet. Tycker det ser riktigt tufft ut. men vet inte om jag vågar.. Hur kommre det se ut när det håller på att växa ut sen? HUr mycket arbete är det med det? Och hur mycket ska man isåfall raka?
Är mest orolig för när jag vill ha bort det hur jag kommer se ut med halvlångt på ena sidna och helångt på anndra…
Man kan ju köra på sidecut som man sedan kan täcka över när man bestämmer sig för att inte ha kvar det. Det beror förståss på hur mycket du rakar bort. :)
Resten har jag ingen koll på alls, så det får någon annan hjälpa dig med.^^
Kan ju inte påstå att jag tycker att det ser särskillt snyggt ut när det växer ut igen… Mitt avrakade hår växte dessutom dubbelt så snabbt som det längre håret. (Jämförde med den färgade utväxten.) Jag snaggade ner allt hår när jag sparade ut det igen. Såg inte snyggt ut, men för min del kändes det bättre än alternativet…
Har man tålamodet att låta det se illa ut ett tag så kan man säkert klippa till en snygg frisyr av det, men det tar ju några månader innan håret är så pass långt…
Vad gäller arbetet så beror det ju på hur känslig man är för utväxt och hur bra man är på att raka/hur bra hjälp man har. Första gången klippte och rakade min bror bort det åt mig. Efter det så körde jag själv med rakapparat. Tyckte att det var ganska enkelt när man hade en bra spegel. Hade inte gjort det själv första gången dock, då man gärna vill ha en rak linje. När jag väl hade det så tycke jag som sagt inte att det var så svårt att underhålla.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag har alldrig rakat någons huvud.. eller jo en gång för mycket länge sen med rakhyvel! Men att raka och epilera benen funar fins så jag tror nog att det kan funka bra..
Det som är är detta med utväxten när man väl vil ha långt hår igen.. Svårt hur ma nska lösa det…
#5 Hade aldrig hållt en rakapparat i handen innan jag rakade huvudet, men det var inga problem. Någon gång ska ju vara den första.
Jo utväxten är ju det stora problemet.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik