Enkelt & fint sätt att få bort luggen!
Jag har snedbena och min lugg är mellanlång, och vanligvis åker den bara bakom örat, för att den är ivägen! Tanken är att den ska bli lika lång som resten av mitt hår med det tar så lång tid :(
Jag skulle gärna ha lite tips på hur ni med snedbena brukar göra för att få den ur ansiktet på ett snyggt sätt! Kunde jag göra inbakad fläta hade jag gjort det jämt!
Att använda hårspray eller några andra produkter är tyvärr not an option… :)
Tacksam!
När jag har så pass lång lugg brukar jag ta bara luggen och göra en fläta bakåt (ingen inbakad utan bara en vanlig) och fästa med ett spänna bakom örat :)
Okej, jag har gjort det ibland men då blir håret innan själva flätan i som en fyrkant… Om du förstår vad jag menar? x)
Med andra produkter, räknar du plattång då?
#3 Jajamen! Har du nått tips, mitt hår är platt, funkar kanske utan den? :)
#4 hmm, nja, inte då. Min lugg är som du beskriver din, på ett ungefär. Jag brukar böja den "bak" som i en våg och sedan är det bara att dra fingrarna genom håret när luggen "faller" fram så lägger den sig tillrätta igen. Ganska svårt att förklara och eftersom du inte använder plattång är det kanske lite meningslöst x)
Men, flätor, hårspännen eller diadem? (hur det nu stavas o.o) Du kanske kan klippa luggen något kortare så att den hamnar över ögonen? :)
min lugg lägger sig tyvärr aldrig tillrätta :D möjligtvis i 5 minuter men sen när jag börjar röra på mig så är den i vägen igen ^^
Jag håller på att spara ut den så jag ska bara komma förbi denna längden ^^ brukar använda flätor eller hårspännen, men jag har slut på idéer :) diadem passar jag inte i!
#6 Ta och använd youtube :) Där finns massa videos på hur man kan styla håret och luggen med hjälp av en tofs och några hårspännen :)
Tack det ska jag kolla upp :)
Jag rullade till rosetter och dylikt. Jag gör det fortfarande, men nu har jag väldigt lång lugg. Jag tycks inte ha någon bild på det, men det lär gå att hitta om du söker på youtube efter pin-curls :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
okej tack! ska kolla :)