Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 14005 ggr
[Taxie]
3

Spara ut till naturligt hår.

Hej, efter 3 års färgande med framförallt svart hårfärg och så har jag skiftat lite men det blev alltid svart i slutändan. Så har jag bestämt mig för att spara ut mitt naturliga hår som är mörkblond/ljusbrun och skita i att färga. Har sett endel trådar på andra forum och folk har faktiskt lyckats även fast man får stor lust att färga över den hemskt stora utväxten…

Jag använder Balsammetoden och har gjort det i 1,5 års tid, och det funkar jättebra!.. nu tycker jag utväxten är jobbig och så vill jag få håret ännu friskare genom att sluta färga helt och kanske bara ha ljusa slingor framöver när jag fått tillbaka min naturliga hårfärg… ville somsagt skriva av mig lite, hehe Glad

Men finns det nån här på forumet som har gjort samma sak som jag funderar på? Cool

Vill gärna se bilder också på hur det kan se ut med stor ljus utväxt mot det mörka.

mikkan01
1

Jag håller på just nu jag också!=)
Kapat en större del av håret och börjat låta det vara, har hår ner till nyckelbenen just nu. kanske en…4cm utväxt.
Det ser för****** ut och jag går ofta och tänker att "nu ska jag färga det!!!" men det har inte hänt…än.
Tror faktiskt att jag kan klara det ;)

Planerar på att klippa bort lite i taget också så det är enbart naturligt i slutändan. Det färgade är ljusare än utväxten haha så jag ser jämt skitig ut i hårbotten, jättejobbigt men det fixar sig…

Har också tänkt att jag ska lägga i slingor sen när det växt ut, meeeen slingor för mig blir ofta mycket mer så näää…kanske inte…eller?SkämsOskyldig

~mikkan

[Taxie]
1

Jag har en utväxt på 3 cm just nu.

Mitt hår är ungefär 30-35 cm långt.. och hade tänkt mig 17-20 cm av mitt naturliga hår sen när jag kan klippa bort allt svart. Det kommer ta ca 18 månader, men det är det värt! Glad

Jag hade tänkt gå till frissan och klippa håret 5-15 cm i februari-mars.. är några månader kvar, men just nu så tillåter inte studiebidraget Flört Sen vänta några månader till sommaren juni-juli och klippa några cm då med. Kan inte gå till frissan varje månad, så får bli så.

Jag har planerat, och kommer förhoppningsvis vara fin i håret till studenten 2014!

(ojj, kom på en sak.. kommer nog se förjävlig ut till sista skolfotot nästa höst… men skitsamma Flört )

Afturelding
1

När jag slutade färgade håret så la jag i en ljus brunröd nyans som sista gång, så jag hade inte så stora problem med utväxt faktiskt. Jag är mörkblond/ljusbrun naturligt så det såg inte så tokigt ut. Jag skulle aldrig ha klarat av det med den mörkbruna som låg i håret innan. Nu har jag nästan bara naturligt, 2½ år senare. Topparna är något röda, men det är inget man tänker på.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Rhodugune]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är nu 8 år sen jag slutade färga mitt hår, gjorde det för att jag ville spara långt och färgandet slet för mycket på det.

Det var svårt i början, men sen upptäckte jag att min naturliga hårfärg inte var så tokig och nu är jag mer än nöjd med den.

Jag färgade mitt hår mer rött och lite mörkare, så någon väldigt skarp övergång hade jag inte, men det syntes om man tittade efter den.

Melissa V
0

när jag slutade så la jag också i en färg som var nära min naturliga, så det inte vart sån skarp skillnad emellan. Då tänkte man inte på det, var mest kul att se hur mycket de växte de lilla kontrasten man såg

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

[Taxie]
0

Jag vet inte om jag kommer göra någon avfärgning, sliter onödigt mycket :/ Det kostar för mycket för att jag skulle kunna fixa till det nu hos frisören.

elinkw
0

Ja har kanske 4 centimeter blond utväxt nu, har färgat svart. Försöker att färga håret max varannan månad men nu funderar ja på att låta det vara ett bra tag..kommer se riktigt tokigt ut men de är bara att härda :-)

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

SofiaWe
0

Jag bestämde mig för det runt jul 2010, så jag klippte mig jättekort så att nästan all färg försvann, nått jag ångrade en månad(om ens det) senare! Men jag slutade att färga och tog hand om det bättre! Nu går håret till bh-bandet på ryggen och jag har inte haft behov av att färga igen :)

[Taxie]
0

Vad bra att man får lite styrka att stå emot färgandet :) Om jag har pengar till sommaren så kanske jag gör en avfärgning och färgar till så nära färg som möjligt hos frisör. Men får se, vill helst inte färga överhuvudtaget fast der kommer se förjävligt ut. Endel frågar mig om jag ska ta och färga det snart, men får väl helt enkelt förklara för dem :)

[Taxie]
0

Hade en fundering idag om färgning xD

När håret växt så långt att man kan åtminstone sätta upp håret i hästsvansar i sektioner. Så plastar man in huvudet runt det naturliga håret med plastfolie. Sedan bleker man bara svansarna som är svarta så många ggr man behöver så att man kan lägga in en färg väldigt nära sin naturliga. Hade tänkt göra detta till sommaren, så att man bara färgar det gamla svarta håret en nyans nära min naturliga som då är ljusbrun. Känns lite väl onödigt att färga det naturliga som man har sparat ut så länge.

Hoppas min teori funkar  Flört