Tvätta ur toning?
Min naturliga hårfärg är mörkblond och jag har några gånger tonat det med en lite mörkare kall färg hos frisör. Men när toningen har gått ur så har det blivit guldiga nyanser vilket jag inte tycker om och därför tonat det igen. Jag kan inte minnas att jag har guldiga toner i mitt naturliga hår och toningen som vi använde var en kall färg så jag vet inte vart det kommer ifrån..
Men för någon vecka sedan köpte jag en toning och gjorde det själv istället (för att försöka täcka de guldiga tonerna) och resultatet blev lika mörkt som tidigare toningar fast utan att täcka det guldiga.
Jag har funderat och tror att jag skulle vilja gå tillbaka till en ljusare hårfärg, typ mörkblond fast lite ljusare och mer askigt. Jag tänker i så fal göra detta hos min frisör.
Men jag undrar om det på något sätt går att ta bort toningen lite snabbare? (för så småning om går ju det mesta ur). Jag har tvättat med shampoo ett par gånger (även om jag kör balsammetoden) och haft balsam/inpackning i under natten. Eller spelar det ingen roll om det är lite mörkare när man väl ska avfärga/göra slingor eller vad det nu blir?
Har ni några tips?
Ja anser att de är onödigt att slita på håret i onödan, eftersom shampoo sliter väldigt mycket (fast de visste du nog eftersom du använder BM) så vänta med det så ska du se att din frisör fixar det! :-)
Som svar på din fråga så tror ja inte de spelar någon roll!
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se