Directions poppy red
Jo, nu är det så att jag vill ha mitt hår rödare än det är. Jag har beställt två burkar Poppy red från Directions hårtoningar.
För ganska många år sedan färgade jag med det och det blev knallrött. Riktigt så vill jag inte ha det nu. Då hade jag blonderat håret först och haft i toningen. Nu vill jag ha det lite mörkare men inte för mörkt. Någonting emellan knallrött och rött.
Jag har nu lite urtvättat mellan rött hår. Undrar om man kan ha i poppy red i det eller om man borde bleka det först? Som sagt så vill jag ju inte ha knallrött men inte heller för mörkrött. Hörde att man kunde tvätta håret i diskmedel före för att på så sätt få färgen att fästa bättre. Vad säger ni?
Det kan bli att färgen inte sätter sig alls eftersom att du redan har en annan färg i håret. Har aldrig hört att man kan tvätta hråret med diskmedel men det tar bort fett vilket ditt hår behöver då också att du tonar efter kommer det bli jättetort och senare kanske jättefett
Har du urtvättat toning eller har du "färg"?
Ifall det är toning tror jag faktiskt toningen kommer att sätta sig i håret men vet dock inte om det är färgning om toningen sätter sig fast
Det finns röd hårfärg som inte är knallröd men inte heller mörkröd :)
//Joanna
Jag tycker Directions fäster dåligt på rötter. det kan fastna men blir inte lika snyggt IMO! och det håller inte så bra. Kanske bara på min skalle. Du kan ju prova lite annars:)?
Det är olika märken för olika hår :) På mitt hår fäster sig stargazer som tusan
//Joanna
Jag använde den en gång. Efter första tvätten blev det bubbelgumsrosa! Dåvarande pojkvännen kallade mig "lyckotroll".
Kör på Revelon bollen istället, deras colorbomb är superba! :D en toning samtidigt some en inpackning, perfekt. Finns i många olika nyanser med.