Hår iFokus

Hår

Etikett: tips-råd
Läst 13444 ggr
MaddieIngves
15

Hur får man håret att växa snabbare?

Ja, som ni ser på rubriken… Någon som har tips på hur man kan få håret att växa snabbare förutom massering av hårbottnen?

LillaLing
0

Jag är också ute efter saker man kan göra för att få håret att växa snabbare…

badbrain
0

Jag har piller som heter ''hår hud och naglar'' (bor dock utomlands men jag är säker på att det finns liknande i Sverige. Dom vitamin pillerna har gjort susen på mitt hår bara efter en månad! Blivit längre och tjockare.

Men nu är det så att jag också är vegetarian och varit slarvig med att ta vitaminer de senaste halvåret. Så det kanske är därför jag upplevt en sådan skillnad. Det är nog väldigt inviduellt. Men värt at prova!

PennyIIXC
0

Här är ett en typ av sånt piller som # 2 badbrain pratade om:

http://www.skippersmart.se/start/produkter/produkt?id=172

Har provat och har sett resultat på framförallt naglarna de växer bra innan men med de pillerna växer de som ogräs.
Håret använder jag olika saker för att försöka få de växa fortare, så vet inte om de är pillerna som hjälpt eller massage eller hårvårdsprodukt från frissan.

XeZafir
1

B- vitaminer sätter fart på håret. Det vet jag och min mamma :) Att låta håret vara. Dvs, inga produkter som slliter och torkar ut. Ingen färgning mm.

Då kan nog håret växa fortare :)

Chamy
2

Vill poängtera att inget kosttillskott/piller i världen kan få era hår att växa snabbare av sig självt. Har du brist på något av det du får i dig i kosttillskottet/pillret så kan du se skillnad, men det betyder bara att din hårväxt har prioriterats bort av din kropp eftersom den inte har mått 100% bra innan.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

iwantlonghair
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag vet inte om det har med masering att göra, men tästa ricinolja annars funkar för mig :)
på bilden har jag andvändt det i 3 veckor :)

nlinds
0

#6 Hur använde du oljan ? när du duscha som shampoo ? Eller efter duschen ? inpackning ? … :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

natha-mjau
0

ricinolja fungerar inte.
Det är själva massagen som är bra.

panto 3 ökar blodtillförseln till huvudet, det åt jag i 3 månader och direkt efter det började jag med stora hårkuren.. har ätit den i ca 2 månader. tycker att mitt hår blivit sjukt mycket längre.

Nasse.Basse
0

För vissa fungerar ricinolja #8!

Med vänlig hälsning, Maria