Hur blir fästena om man sätter i ljust löshår?
Om man sätter i ljust löshår blir väl antagligen fästena ljusa? men om man vill färga sitt hår mörkt, eller brunt, hur blir det då? har haft löshår i flera gånger förr men aldrig satt i när jag varit så här ljus, och trivs bättre i mörk men när jag ändå tagit mig tid att bli såhär ljus vill jag inte bara färga om mig direkt. nån som har erfarenhet?
Bäst vore att vänta tills du tagit ut dem innan du färgar om.
Om du färgar håret med keratin i så kan du dels förstöra fästena, och dels få ljusa fläckar över allt där fästena satt, när du sen tar ur håret.
(Fast, tänkte du istället om man kan färga själva löshåret bara? Eller medans de sitter i ditt hår?)
Har färgat håret förr med löshåret i, men köpte fel färg nu och tyckte det kändes lite tölit. Men skicka tillbaks och fick rätt färg ist!
Det är inte bra att färga håret med wax, lim eller microringar i. Alla kemikalier löser upp fästena! :/
Men hur kan frisörer färga då?
För det första känner jag inte till någon frisör som färgar håret när det sitter förlängningar i. Det är oseriöst och blir inte bra när håret tas ut.
Hur de gör då är att de använder skonsammare färg/toning, och slingar antingen mellan fästerna eller bara upp till keratinet/ringen".
Oavsett vilket så blir resultatet inte bra. Antingen så har du otur och tappar slingorna eller så har du fullt av fula "stopp" av färg närma hårbotten.
Ett löshår ska sitta i max 3 månader. Antigen får man färga löshåret innan, eller så får man låta bli. Som #5 säger så finns det nog ingen frisör som färgar med förlängning i, eftersom de löser upp fästena :/

Man kan färga med förlängning i. men du förlorar då garantin på löshåret.
på t.ex. rapunzel färgar dom med löshåret i om du vill byta färg. för dom vet vad deras hår tål och har färg anpassat efter det.
Okej kul att höra av era erfarenheter, jag har haft i löshår 5-6 omgångar, färgat och det har hållt i flera månader. Men det är klart att resultatet varierar väl från person till person!