Hjälp med Dreads
Jag är en tjej som skulle vilja ha dreads otroligt mycket och har funderat på det länge. dock har jag inte råd med att gå på salong så skulle vilja hitta någon som gör privat, för något billigare - bor i stockholm.
dock är mitt hår emot mig och är ganska tunt, och kort (axellängd), så skulle vilja förlänga, och om det går på något sätt göra håret tjockare. svårt att förklara men om man kunde göra så att huvudet blir fullt med dreads, istället för bara några strimmor runt ansiktet som dem flesta tunnhåriga får.
vill inte att det ska se så jäkla oäkta heller, så använder då inte syntet utan riktigt.
skulle uppskatta hjälp otroligt mkt.
Om du använder tunna/smala dreads så behöver du inte ta lika mycket av ditt eget hår för varje inflätning, då kan du fläta in ganska många.
Jag använder syntetiska, så jag har tyvärr inget bra tips på bra äkta, men har du axellångt hår bör du iaf kunna fläta i de-dreads själv utan större problem.

Kika på min hemsida. har en kille som gör och är otroligt duktig! har tyvärr inte hunnit få in bilder än, men kontakta honom så kan han nog skicka över.
vill du ha äckta hår får du nog räkna med att det kostar. speciellt om du vill få det förängt å tjockare