Färga håret vitt
Jag vill lägga i vit toning i mitt hår för att en gång för alla slippa vara gulhårig. Har provat typ 5 olika silverschampoon och inget funkar, provade lägga i en "blekning" som skulle ta bort gula pigment och det blev typ 3 nyanser mörkare.
Frågan är då:
Hur ska jag gå till väga?! Finns det någon blekning som bleker några nyanser utan att lägga i extra pigment och hur ljust måste håret vara för att kunna tonas vitt?
Dålig bild, topparna är jätteljusa så om hela håret hade varit lika ljust så skulle det nog inte vara några problem, det är den nedre hälften som är problemet.
(det som på bilden är kortare är idag avsnaggat och det kan ni ignorera då det enbart är främre delen som jag vill färga)
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
blekning lägger väl inte till några extra pigment utan tar bara bort? :O Testa att bleka utväxten en gång till och sen lägg på en vit toning, har själv varit vit hårig så vet hur knepigt det kan vara hehe men lycka till :)
Sådana blekningar som ska "ta bort gult" lägger i extra för att tona ner de gula pigmenten och den senaste sådana som jag tog gjorde håret mellanblont då jag nästintill var vit (bortsett från ljust gula pigment) så det är därför jag är lite sur. Haha.
Men tack för tips!
Lägg i en färg som heter silvergrp från mood i 2-5 minuter så är allt det gula poofs väck ;)
#3 Blir det inte silvergrått då? Hahahaha. :(
Nej, inte om du sätter i det 2-5 min :) om du har det i den fulla verkningstiden så blir det silvergrått.